• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
چهار شنبه 16 شهریور 1401
کد مطلب : 170879
+
-

شب دوم قهرمانانه

یک بازی با بوی مرگ، رویارویی دوباره طارمی با اتلتیکو و حضور سردار در نخستین تجربه اروپایی‌اش با لورکوزن از جذابیت‌های امشب بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود

شب دوم قهرمانانه

شب دوم از نخستین هفته رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا امشب با 8‌دیدار دیگر پیگیری می‌شود اما تعداد بازی‌‌های جذاب مثل شب گذشته نیست و تنها بازی اینتر و بایرن‌مونیخ را می‌توان با هیجان دنبال کرد. البته دیدار پورتو و اتلتیکو هم دست‌کم برای هواداران ایرانی جذاب است. با شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، در تمامی بازی‌های این فصل یوسی‌ال از تکنولوژی آفساید نیمه‌اتوماتیک برای تشخیص صحنه‌های مشکوک استفاده می‌شود.


آژاکس - گلاسکو رنجرز
داور: توبیاس اشتایلر از آلمان، ساعت 21:15 ورزشگاه یوهان کرویف آره‌نا

ناپولی - لیورپول
داور: کارلوس دل‌سرو گرانده از اسپانیا، ساعت 23:30  ورزشگاه دیه‌گو مارادونا

   آژاکس بدون ستاره‌هایی مثل لیساندرو و آنتونی که به منچستر رفته‌اند، گراون‌برخ و مزروعی که به بایرن منتقل شدند، سباستین هالر که به دورتموند رفت و درگیر سرطان شد و همینطور بدون سرمربی‌اش تن‌هاخ که به منچستر‌یونایتد رفته و جایش را به شرودر داده، در لیگ هلند برای پیروزی مشکلی ندارد. این تیم هر 5بازی آخر خود در اردیویزه را برده است. بازیکنانی نظیر برخواین (تاتنهام)، اوکامپوس (سه‌ویا)، کونسیسائو (پسر سرمربی پورتو)، لوکا، خورخه سانچس، کاپلان، گریلیش، بروبی و باسی به ترکیب تیم در فصل جدید اضافه شده‌اند. اگر شرودر خوب نتیجه بگیرد، احتمالا نیمی از این بازیکنان در تابستان آینده به تیم‌های بزرگ اروپایی فروخته خواهند شد!
   تادیچ در بازی با کامبور برای دویستمین‌بار پیراهن آژاکس را بر تن کرد.
   ناپولی، حریف لیورپول در بازی امشب با وجود از دست دادن ستاره‌هایی مثل مرتنز، اینسینیه، کولیبالی و فابیان روییس فعلا در سری‌آ باختی نداشته و با 3‌برد، 2‌تساوی، 12گل زده و 4گل خورده در رده دوم سری‌آ قرار دارد. ناپلی‌ها یک پدیده به نام کواراتسخلیا از گرجستان رو کرده‌اند که فعلا بهترین گلزن لیگ است. او در کنار اوسیمن خط حمله‌ای آتشین ساخته‌اند. جووانی سیوئونه و لوزانو هم هستند.
   ویکتور اوسیمن مهاجم ناپولی در دیدار گذشته این تیم مقابل لاتزیو دچار کشیدگی عضلانی شده و با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کند. این مهاجم به‌صورت انفرادی تمرین کرده و مشخص نیست به بازی با لیورپول برسد.
   آرتور ملو این شانس را دارد که در بازی مقابل ناپولی نخستین بازی‌‌اش را تجربه کند. آرتور قرضی از یوونتوس به آنفیلد آمده. با توجه به مصدومیت بیشتر هافبک‌ها احتمالا جیمز میلنر در ترکیب لیورپول قرار می‌گیرد. جیمز میلنر با حضور در مقابل اورتون به رکورد ۶۰۰‌بازی در لیگ رسید. او برای رسیدن به گرت بری و رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر 60بازی دیگر فاصله دارد. هندرسون 3‌هفته دیگر غایب است و نبی کیتا هم مصدومیت دارد اما تیاگو به تمرینات برگشته. او یک‌ماه تمام از تمرین دور بود. شاید کلوپ روی این بازیکن ریسک کند.
   هیچ بازیکنی در ۵‌لیگ برتر اروپایی در این فصل، بیشتر از محمد صلاح (24) خلق موقعیت نداشته است.
  کارلوس دل‌سرو گرانده پیش از این، آخرین رویارویی 2تیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 20-2019 را در آنفیلد(یک-یک) قضاوت کرده بود.


کلاب بروخه - بایرلورکوزن
داور: عرفان پلتیتو از بوسنی‌وهرزگوین
ساعت 23:30، ورزشگاه یان بریدل‌اشتادیون

اتلتیکومادرید - پورتو
داور: شیمون مارسینیاک از لهستان
ساعت 23:30، ورزشگاه وندا متروپولیتانو

   2مهاجم ثابت تیم ملی ایران همزمان نخستین‌بازی اروپایی این فصل خود را تجربه می‌کنند. سردار آزمون با لورکوزن روزگار خوبی ندارد. آنها امسال فقط یک‌بازی را نباخته‌اند.
   سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا رده‌بندی بهترین بازیکنان قاره را اعلام کرده که سون و کامادا اول و دوم هستند و طارمی سوم و سردار ششم.
   برخلاف وضعیت بد سردار و تیمش، مهدی طارمی با پورتو حالش خوب است. مهدی که از شایعات بازگشت کی‌روش خوشحال به‌نظر می‌رسد، این هفته باز هم موفق به گلزنی شد و در پیروزی 2بر صفر تیمش مقابل ژیل ویسنته بهترین بازیکن زمین لقب گرفت.
   رسانه‌های ورزشی پرتغالی که هر شایعه‌ای با درصد احتمال کم را هم منتشر می‌کنند، در ادامه خبرسازی درباره آینده طارمی ادعا کرده‌اند که این مهاجم ایرانی یک‌قدم تا چلسی فاصله داشت اما باشگاه لندنی تا برچسب 25میلیون یورویی روی این بازیکن توسط پورتو را دید، از این خرید منصرف شد و به سمت اوبامیانگ رفت. چلسی اوبامیانگ را با 12.5میلیون یورو از بارسا به خدمت گرفت.
   طارمی به واسطه پنالتی‌گرفتن‌هایش همچنان سوژه رسانه‌های پرتغالی است. چند روز پیش وقتی یک ورزشکار در مسابقه کشتی‌کچ تمارض کرد و خودش را به تلو‌خوردن زد، گزارشگر مسابقه، کار او را به مهدی طارمی تشبیه کرد که برای گرفتن پنالتی شبیه‌سازی می‌کند.
   فصل پیش طارمی در گروه مرگ عملکرد بدی نداشت و حتی به اتلتیکو در وندا مترو پولیتانو گل هم زد که داور آن را به‌اشتباه مردود اعلام کرد. او یک‌گل هم به لیورپول زد.
   توماس لمار به بازی مقابل پورتو خواهد رسید. سیمئونه بیشتر حواس خود را معطوف به میزان دقایق حضور گریزمان در زمین مسابقه کرده. معمولا این ستاره فرانسوی در کمتر از نیم ساعت پایانی وارد زمین می‌شود چون اگر او در بیش از 30درصد دقایق ممکن در طول این فصل برای اتلتی به میدان برود، باشگاه اسپانیایی باید بند خرید اجباری 40میلیون یورویی او را فعال کند و قرارداد قرضی‌اش را به قطعی تبدیل کند.
   فلیپه به‌خاطر کارت قرمزی که فصل گذشته مقابل سیتی دریافت کرده بود، بازی پورتو را از دست داده.
   اوبلاک پس از برخورد با رینیلدو، مدافع تیم خودی از ناحیه ران مصدوم شده و احتمالا به بازی با پورتو در لیگ قهرمانان نمی‌رسد. این فرصت خوبی برای طارمی است تا تعداد گل‌های اروپایی‌اش را افزایش دهد.


بارسلونا - ویکتوریا پلژن
داور: لاورنس ویزر از بلژیک، ساعت 23:30، ورزشگاه نوکمپ

اینتر - بایرن مونیخ
داور: کلمن تورپین از فرانسه، ساعت 23:30، ورزشگاه سن‌سیرو

  بارسا که آن همه خرید داشته، هنوز نتوانسته با گاوی قرارداد جدیدی امضا کند. برای این منظور باید یک‌بازیکن از لیست خارج شود. پیانیچ از باشگاه شارجه امارات پیشنهادی عالی دارد و اگر او در سفر به این کشور در تست‌های پزشکی و آمادگی بدنی قبول شود، بارسا برای این انتقال پولی نمی‌خواهد. سود باشگاه در این است که یک جا برای ثبت قرارداد جدید گاوی باز خواهد شد. بایرن مونیخ، منچستریونایتد و لیورپول به‌دنبال جذب رایگان گاوی هستند، زیرا قرارداد او در سال‌2023 به پایان می‌رسد و تا‌کنون با بارسلونا تمدید نشده است.
  رافینیا آلکانتارا، محصول آکادمی باشگاه هم به‌تازگی از پاری‌سن‌ژرمن به باشگاه العربی قطر پیوسته و از این انتقال هم چون رایگان بوده، چیزی به بارسا نرسیده. اگر العربی پولی به پاریس می‌داد، 30درصد آن به بارسلونا می‌رسید.
  رافینیای برزیلی تنها بازیکن ترکیب فعلی بارساست که در لیگ قهرمانان اروپا بازی نکرده است.
  بیرین و آلونسو در لیست دعوت‌شده‌های ژاوی برای دیدار با ویکتوریا پلژن حضور دارند اما معلوم نیست آلونسو شرایط بازی داشته باشد.
  بارسا امشب در گروه مرگ، زندگی خواهد کرد. بایرن مونیخ و اینتر با هم بازی دارند و بارسا در آسان‌ترین دیدار مرحله گروهی این فصل خود از ویکتوریا پلژن پذیرایی می‌کند.
  بارسلونا تا به امروز 2‌بار به مصاف ویکتوریا پلژن رفته که هر دو در مرحله گروهی فصل 12-2011 لیگ قهرمانان اروپا بوده؛ نخستین بازی با نتیجه 2بر صفر به سود بارسا در نوکمپ به پایان رسیده و دومین دیدار نیز در پلژن با نتیجه 4بر صفر به سود بارسا تمام‌شده است.
  ژاوی برای تداوم موفقیت‌ها و پیروزی‌ها این فصل قوانین سختگیرانه‌ای برای بازیکنان تعیین کرده؛ استفاده از توییتر، اینستاگرام و هر سایت اجتماعی چه بیرون و چه در داخل از تمرین ممنوع است. منتشر‌کردن تصاویر یا نظراتی که به تصویر هم‌تیمی‌ها یا مدیران باشگاه آسیب بزند، ممنوع است. موتورسواری، کوهنوردی، اسکی روی آب و... ممنوع است.
  یک‌سال و 3‌ماه از آخرین ضربه ایستگاهی گل‌شده بارسلونا می‌گذرد و باید دید ستاره‌های جدید ژاوی بالاخره می‌توانند این طلسم را از بین ببرند یا خیر.
  پس از شکست 3 بر 2 در دربی میلان، اینتزاگی می‌خواهد از ژکو در ترکیب اصلی مقابل بایرن مونیخ استفاده کند. ژکو وقتی در نیمه دوم به زمین رفت، تفاوت‌ها را رقم زد اما دیگر دیر شده بود. ژکو با 36‌سال و 170‌روز، مسن‌ترین گلزن اینتر مقابل میلان در سری آ شد؛ با عبور از والتر ساموئل با 34‌سال و 198‌روز.
  لوکاکو هم همچنان مصدوم است. لوکاکو برای ادامه روند بهبودی مصدومیت به بلژیک سفر کرده.
  در خط دفاعی هم تغییراتی در راه است، مخصوصا در کناره‌ها. گل‌های خورده اینتر در این فصل زیاد است؛ 8گل که به‌اندازه گل‌های خورده در سال2020 با کونته است.
  هندانوویچ از بیش از 19‌شوت به سمت چارچوب دروازه‌اش تا به حال 8‌گل دریافت کرده، یک‌چهارم تعداد گل‌های اینتر در فصل پیش (32).
  بعد از نیمکت‌نشینی مقابل اونیون برلین و توقف بایرن در این بازی، توماس مولر برای بازی برابر اینتر به ترکیب اصلی بر‌می‌گردد.
  لئون گورتسکا هم به آمادگی کامل رسیده. او در بازی با اونیون هم می‌توانست در ترکیب قرار بگیرد.
  در بازی‌های رودررو اینترمیلان رکورد بهتری دارد و 4بار بایرن را برده، یک‌بار مساوی کرده و 3‌بار باخته. سال2010 اینتر با مورینیو در فینال لیگ قهرمانان بایرن را 2بر صفر برد و قهرمان شد. این دو تیم فصل بعد در یک‌هشتم با هم روبه‌رو شدند که بایرن رفت و برگشت به پیروزی رسید.


اینتراخت فرانکفورت - اسپورتینگ لیسبون
داور: اورل گرینفیلد از رژیم صهیونیستی، ساعت 21:15، ورزشگاه دویچه بانک پارک

تاتنهام - المپیک مارسی
داور: اسلاوکو وینچیچ از اسلونی، ساعت 23:30، ورزشگاه تاتنهام هاتسپر

  اینتراخت فرانکفورت که به‌عنوان قهرمان لیگ اروپا به لیگ قهرمانان این فصل راه یافته، سرگروه این گروه است. 4تیم متوسط این گروه می‌توانند بازی‌های جذابی روبه‌روی هم انجام دهند، البته اگر کونته و افکار دفاعی‌اش اجازه بدهد.
  مارسی متحول شده. الکسیس سانچس، نونو تاوارش، گندوزی و اریک بایی هم به ترکیب این تیم اضافه شده‌اند. البته سانچس در این بازی محروم است چون در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا فصل قبل به همراه اینتر مقابل لیورپول با دریافت 2کارت زرد از زمین بازی اخراج شد. حالا او باید محرومیت خود را در بازی مقابل تاتنهام سپری کند.
  تنها 4‌بازیکن از ترکیب مارسی در لیگ قهرمانان 2‌فصل پیش، در این لیگ قهرمانان نیز حاضر خواهند بود؛ دیمیتری پایت، والنتین رونژیه، لئوناردو بالردی، پاپ‌گی. 2‌فصل پیش ویاش بواش دوره بدی در این تیم سپری کرد و با رفتن او انقلاب ایجاد شد. پایت شاید به ‌دلیل آسیب‌دیدگی به این بازی نرسد.
  المپیک مارسی، تنها تیم لیگ یک در فصل جاری است که هیچ‌گاه در این 6‌هفته، از حریف خود عقب نیفتاده است.
  فعلا اوضاع مارسی و تاتنهام در لیگ‌های داخلی خوب است. مارسی تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به پاری‌سن‌ژرمن در لیگ‌یک در رتبه دوم جای دارد و تاتنهام با کونته جزو 4تیم بالای جدول لیگ برتر است.
  تاتنهام به همراه منچسترسیتی تنها تیم‌های این فصل لیگ برتر هستند که هنوز شکستی نخورده‌اند. 2تیم یکشنبه‌شب با هم بازی دارند.
  کسب ۱۴‌امتیاز از ۱۸‌امتیاز موجود، بیشترین تعداد امتیاز تاتنهام در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر در تاریخ این باشگاه است.
  سون که فصل پیش به‌طور مشترک با محمد صلاح آقای گل لیگ برتر شد، در این فصل هنوز پایش به گلزنی باز نشده. سون در این فصل لیگ برتر ۱۶‌شوت زده که هیچ‌کدام تبدیل به گل نشده‌اند. در میان بازیکنانی که هنوز در فصل جاری گلی نزده‌اند، این بیشترین تعداد شوت بدون گلزنی است.
  هری کین با عبور از اندی کول با 188گل زده به سومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر تبدیل شد. تنها وین رونی و آلن شیرر از او بیشتر گل زده‌اند.
  کونته مقابل ایگور تودور با وجود این همه ستاره هجومی حتما دفاع خواهد کرد. او تنها یک‌سوم مسابقات لیگ قهرمانان را به‌عنوان سرمربی با پیروزی به پایان برده است. رکورد انتونیو کونته در لیگ قهرمانان؛ 36بازی، 12برد، 13تساوی و 11شکست. حالا در تولد 140سالگی باشگاه تاتنهام همه منتظر عملکردی عالی از این مربی ایتالیایی هستند. او فصل پیش تاتنهام را در لیگ کنفرانس هم نتوانست به موفقیت برساند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید