• دو شنبه 24 مرداد 1401
  • الإثْنَيْن 17 محرم 1444
  • 2022 Aug 15

خداحافظی با مدارک کاغذی

دستگاه‌های اجرایی باید اسناد و مدارک را تبدیل به نسخه الکترونیکی کنند و آن را در اختیار متقاضی قرار دهند
حذف مدارک کاغذی و الکترونیکی شدن مدارک را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین تحولات نظام اداری کشور عنوان کرد. با الکترونیکی شدن مدارک، علاوه بر صرفه‌جویی چند میلیاردی در مصرف کاغذ و حفظ محیط‌زیست، شاهد اتفاقات دیگری هم خواهیم بود.

موتورسیکلت‌‌ها در بن‌بست تخلف

احتمالا طی ماه‌های اخیر شما هم احساس کرده باشید که تخلف موتورسیکلت‌ها بیشتر شده است. کاملا واضح است موتورسیکلت‌هایی که پلاک مخدوش دارند، موتور‌هایی که وارد پیاده‌رو می‌شوند، راکبانی که کلاه‌کاسکت ندارند، موتورهایی که مسیرهای یکطرفه را برعکس می‌آیند و آنهایی که میان خودروها ویراژ می‌دهند در همین 3-2 ماه اخیر بیشتر شده‌اند.

تورم موتور

چند روزی است ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که می‌گویند مربوط به شهرهای برزیل است؛ ویدئویی که چنین شرحی «دولت برزیل به‌دلیل سرقت بیش از اندازه موتور‌سواران از مردم، قانونی را وضع کرده که به مردم اجازه داده شده تا آنها را بکشند!»
دهقانی‎فیروزآبادی، استاد دانشگاه در گفت‎وگو با همشهری تشریح‎کرد

پشت‎پرده حاشیه‎سازی‎های برجامی در آمریکا

رایزنی‎های برجامی به حساس‎ترین مرحله خود رسیده و طرفین درحال آخرین بررسی‎ها باهدف پاسخگویی به متن پیشنهادی مسئول سیاست‎خارجی اتحادیه اروپا هستند؛ موضوعی که به‎نظر می‎رسد به‎زودی به اعلام نظر طرفین در این‌باره منتهی خواهد شد.

8عامل طلاق زوج‌های مرفه

طلاق، آسیب اجتماعی‌ای که خیلی‌ها گمان می‌کنند‌ زاده فقر و بیکاری است، اما این روزها در میان قشر مرفه یا به‌اصطلاح جامعه، بچه پولدارها، بیشتر از قشر متوسط و حتی فقیر شده است. خیلی‌ها به شوخی و خنده می‌گویند بچه پولدارها در طلاق هم از دیگر اقشار جامعه پیش هستند.

نوسازی بناهای لرزان با خانه‌سازی ارزان

کیفی‌سازی‌ در نهضت ملی مسکن به‌عنوان یک شرط مدنظر قرار گرفته است. آنگونه که وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، کاهش تعداد واحدهای مسکونی برای ساخت در هر هکتار، یکی از اقداماتی است که به‌منظور افزایش کیفی واحدهای مسکن دولتی اجرا می‌شود.

هیأت‌رئیسه شورای ششم؛با همان ترکیب قبلی

با اتمام فعالیت یک‌ساله شورای ششم، دیروز انتخابات هیأت‌رئیسه برای سال دوم برگزار شد و مهدی چمران با رأی قاطع اعضای پارلمان شهری به‌عنوان رئیس و پرویز سروری هم با 21رأی به‌عنوان نایب‌رئیس انتخاب شدند.

حوزه مغفول مانده ترانزیت دریا

تقسیم عادلانه کرمان

پایان انفعال دیپلماسی آبی

بخشش قاتل برای کمک به ایتام