• پنج شنبه 20 مرداد 1401
  • الْخَمِيس 13 محرم 1444
  • 2022 Aug 11

شاخ‌های مجازی زیر تیغ قانون

مرکز پژوهش‌های مجلس پیش‌نویس طرحی با عنوان مسئولیت تأیید‌کنندگان در تبلیغات بازرگانی فضای مجازی را ارائه کرده که به ‌نظر، هدف از آن تدوین قانون جدید تبلیغات افراد مشهور و همچنین شاخ‌های مجازی و البته صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات در برابر آگهی‌های فریبنده و گمراه‌کننده است.

قاتلان درختان شهر مجازات می‌شوند

خشک‌کردن درخت یا درختانی در ماه‌های سبز فصل و قطع عمدی برخی از درختان در شهر تهران نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورده است. طی روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر سریالی‌شدن خشکاندن و قطع درختان شهر تهران منتشر شده است.

خدمتی که حصر کرد...

یکم. یک اصل کلیدی را فراموش نکنیم؛ جامعه‌ای که در آن نفاق کم شود، جامعه رشد یافته است. نفاق از کفر بدتر است. چون منافق، همان کافر در لباس نفاق است.

اقلیم و سیاست

تأثیر شرایط جغرافیایی، طبیعی، آب‌ و هوایی و اقلیمی بر سیاست از دیرباز مورد توجه بوده‎است؛ به‎گونه‌ای که بزرگانی چون ارسطو، مونتسکیو، ریمون آرون و... در این باره دیدگاه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

خشم و هراس از «خیام»

یک سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا ماهواره ایرانی خیام را خطر بزرگی برای جامعه بین‎المللی دانست
پرتاب موفقیت‎آمیز ماهواره «خیام» به فضا که گام دیگری در گسترش حوزه‎های همکاری تهران - مسکو نیز قلمداد می‎شود، با واکنش‎های گسترده‎ای، به‎ویژه ازسوی غربی‎ها مواجه شد؛ واکنش‎هایی که بیش‎از هر چیز، نمودی از خشم و البته هراس آنها از توسعه مناسبات همه‎جانبه ایران و روسیه است.

سایه مستدام

مجموعه‌ای از ویژگی‌ها در امیرهوشنگ ابتهاج - ه. الف. سایه - گرد می‌آید که او را از شاعر به یک شمایل ادبی و میراث فرهنگی تبدیل می‌کند، در اوج شهرت و محبوبیت و ارج دیدن و شناخته‌شدن قدر و منزلت، موقعیتی که در ادبیات معاصر نصیب کمتر کسی شده است و بعید است کسی به‌زودی بتواند چنین جایگاهی پیدا کند.

اثربخشی قابل‌توجه 4واکسن کرونا در ایران

نتایج یک مطالعه ملی درباره تزریق 4واکسن آسترازنکا، سینوفارم، برکت و اسپوتنیک‌وی به 89هزار و 783ایرانی بالای 18سال نشان داد تنها 5هزار و 784نفر به کووید-19مبتلا شدند و از میان آنها 604نفر بستری و 42نفر هم فوت کردند.

کابوس انتخابات در کمپ دمکرات‌ها

کمتر از 3ماه تا انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا باقی مانده؛ انتخاباتی که از اهمیت حیاتی برای دولت این کشور برخوردار است چون رویکرد سیاسی اکثریت کنگره را مشخص می‌کند. این در حالی است که دمکرات‌ها یک مشکل اساسی دارند.

قبل، هنگام و بعد از سیل چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

گرانفروشی بلیت اربعین و پرواز چارتر ممنوع است

همسایه پایتخت 2300تخت بیمارستانی کم دارد