• سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
  • الثُّلاثَاء 15 شوال 1443
  • 2022 May 17

فروش قلب؛ دروغ بزرگ

نایب‌رئیس هیأت مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان جزئیات ماجرای اعلام فروش برخی ارگان‌های حیاتی از فرد زنده را تشریح کرد؛ به‌گفته او، تنها عضوی که می‌توان از فرد زنده دریافت کرد، «کلیه» و بخشی از «کبد» است
«فروش قلب، قرنیه، بیضه و ریه»، این آگهی‌ای‌ است که در روزهای اخیر به‌صورت یک ویدئو در فضای مجازی دست به‌دست می‌شود. مردی پشت تلفن، به تماس‌گیرنده می‌گوید حاضر است تمام اعضای بدنش را در مقابل پول بفروشد. قیمت؟ مشخص نیست.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری اقدامات 200روزه را تشریح کرد

تاکسی‌ها در مسیر نوسازی

در دوره جدید مدیریت شهری، نوسازی تاکسی‌های فرسوده در اولویت سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و براساس کارنامه 200روزه شهرداری تهران اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و به‌گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران فرایند نوسازی تسریع شده است. البته هنوز تعداد زیادی از تاکسی‌های تهران بیشتر از 45درصد فرسوده هستند و تا رسیدن به زمانی که تاکسی‌های پایتخت کاملا نونوار شوند، راه‌ زیادی مانده است.

حساب بازار کتاب

هرسال که سلام اردیبهشت به سال تازه هنوز به سلامت خرداد نرسیده، سرریزشدن سرسرا‌های مصلی از سرهای خم‌شده بر کتاب‌‌، زبان ناظران را به پرسیدن همه‌ساله این پرسش باز می‌کند که اگر جمع مجموع اهل کتاب انبوه سالن‌ها و راهرو‌ها و پیشخوان‌ غرفه‌های چشم‌انداز است، پس جامعه ایرانی کتاب‌باز است تا کتابخوان؟

گره‌گشایی ایران از مذاکرات با «ابتکارات خاص»

سخنگوی وزارت امورخارجه: مذاکرات مورا در تهران «بسیار جدی»، «معطوف به نتیجه» و «همراه با ابتکارات خاص از سوی ایران» بوده‌است
سفر اخیر انریکه مورا، معاون سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا به تهران امیدهای تازه‌ای برای بن‌بست‌گشایی از مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+4 به‌وجود آورده‌است؛ سفری که با ارائه «ابتکارات خاص» از سوی ایران همراه بوده و به‌نظر می‌رسد درصورت پاسخ مثبت آمریکا، همه طرف‌ها آماده بازگشت به وین هستند.به‌گزارش همشهری، در چنین شرایطی، علاوه‌بر طرف‌های اروپایی که روند تحولات را «مثبت» و «راهگشا» ارزیابی می‌کنند، روس‌ها نیز بر آماده‌بودن شرایط برای احیای توافق هسته‌ای سال2015 خبر می‌دهند. بر همین اساس هم بود که در روزهای اخیر معاون وزیر امورخارجه روسیه تأکید کرد که متن احیای توافق هسته‌ای تقریبا آماده شده‌ و در شرایط کنونی تنها اتخاذ تصمیم‌های سیاسی باقی مانده‌است.

خودروهای ارزان در راه است؟

تازه‌ترین خبر نشان می‌دهد بخشی از برنامه واردات خودرو برخلاف گمانه‌زنی‌های انجام شده مربوط به واردات خودرو‌های اقتصادی است؛ همگام با این اتفاق قرار است طرح تولید خودرو‌های اقتصادی در داخل نیز از طریق پلتفرم داخلی در داخل شرکت‌های خودرو‌سازی‌ آغاز شود. این دو اقدام اجرایی برای افزایش عرضه و همینطور پر کردن خلأ پراید به‌عنوان یک خودروی اقتصادی است.به گزارش همشهری، قیمت خودرو از سال 1397تاکنون به‌طورمداوم افزایش یافته است.آمار‌ها نشان می‌دهد مهم‌ترین دلیل رشد قیمت در طول این سال‌ها کاهش شدید تولید خودرو بوده است. میزان تولید خودرو در 4سال اخیر تحت‌تأثیر تحریم‌های اقتصادی نصف شده است به‌طور مثال حجم تولید ایران‌خودرو از 705هزار دستگاه به 450هزار دستگاه رسیده و سایر خودروسازان داخلی نیز با افت شدید تیراژ تولید مواجه بودند. اما کاهش تولید همه ماجرا نیست.

مهیب‌ترین توفان گردوغبار خاورمیانه به ایران رسید

مهیب‌ترین توفان گردوغبار سال2022خاورمیانه، دیروز همزمان در سوریه و عراق آغاز شد و دامنه آن به سرعت به مرزهای غربی کشور رسید. شدت ریزگردهایی که دیروز وارد کشور شد نیز تا آن حد بالا بود که مدارس استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و زنجان را تعطیل کرد. به گزارش همشهری، سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد وسعت مهیب‌ترین توفان گردوغباری سال2022خاورمیانه، کشورهای یمن، چاد، ‌عربستان، عراق، سوریه، ‌امارات، اردن، مصر و ایران را درگیر خیزش گردوغبار کرد.

پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب در پی درگذشت عالم واعظ درس‌آموز

رهبرمعظم‌انقلاب در پیامی درگذشت عالم واعظ درس‌آموز، جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدعبدالله فاطمی‌نیا رضوان‌الله‌علیه را تسلیت گفتند.

خطر انقراض کامل در کمین بزرگ‌ترین پرنده قادر به پرواز جهان

در همشهری آنلاین بخوانید

یک میلیون مرگ کرونایی روی دست آمریکا

بخشش قاتل‌بی‌سواد پیش از قصاص