14
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
شماره 8498
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران با تشریح رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص بهره‌برداری از رودخانه‌های مرزی، به برخی اظهارات طرح شده درباره آب‌های مرزی ایران و عراق واکنش نشان داد.
ریشه حیوان‌آزاری، بیماری روانی «اختلال سلوک» است. مبتلایان در کودکی، پرخاشگری، سرقت، تقلب و خشونت تعمدی با مردم را مداوم از خود بروز می‌دهند و این رفتارها بعد از ۱۸ سالگی به‌صورت بی‌رحمی با حیوانات و پیشقدمی در نزاع نمایان می‌شود که باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.
53 گونه زیستی به تالاب میقان مهاجرت می‌کنند و درنا، فلامینگو، اردک سرسبز و غازهای وحشی از اصلی‌ترین پرندگان مهاجر تالاب هستند.

مهیب‌ترین توفان گردوغبار خاورمیانه به ایران رسید

بررسی‌ توفان‌های گردوغبار سال 1401نشان می‌دهد، سدسازی ترکیه در مسیر دجله و فرات، عراق و سوریه را به کانون انتشار ریزگرد خاورمیانه تبدیل کرد
گزارش
مهیب‌ترین توفان گردوغبار سال2022خاورمیانه، دیروز همزمان در سوریه و عراق آغاز شد و دامنه آن به سرعت به مرزهای غربی کشور رسید. شدت ریزگردهایی که دیروز وارد کشور شد نیز تا آن حد بالا بود که مدارس استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و زنجان را تعطیل کرد. به گزارش همشهری، سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرد وسعت مهیب‌ترین توفان گردوغباری سال2022خاورمیانه، کشورهای یمن، چاد، ‌عربستان، عراق، سوریه، ‌امارات، اردن، مصر و ایران را درگیر خیزش گردوغبار کرد.