11
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
شماره 8498
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
TCab Tech به‌عنوان شرکت مستقر در شانگهای به یکی از رقبای پیشرو در صنایع هواپیماهای برقی عمودپرواز eVTOL در چین تبدیل شده و ادعا می‌کند که اکنون پروازهای آزمایشی فراوانی انجام داده است.
ناسا عکسی از مریخ را منتشر کرده که در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که «دری» در یک صخره حک شده است.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ۱۰دستگاه اجرایی تاکنون به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شده‌اند، گفت: یک‌سوم خدمات دستگاه‌های اجرایی تا شهریورماه، باید غیرحضوری شود.
دانش
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، سیستم ایمنی بدن افراد واکسینه شده‌ای که به اومیکرون مبتلا می‌شوند، ممکن است برای غلبه بر طیف گسترده‌ای از انواع ویروس کرونا آماده باشد.

نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای ۲۰ میلیون فیبر نوری

مقام‌های شرکت مخابرات می‌گویند برای تحقق وعده ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری به سرمایه‌‌گذاری گسترده نیاز است و باید دولت در این زمینه به کمک اپراتورها بیاید
اینترنت
در مراسمی که روز گذشته به مناسبت روز جهانی مخابرات برگزار شد شرکت مخابرات ایران ۲۸۰۰ پروژه به ارزش ۳۴۰۰ میلیارد تومان در کشور افتتاح کرد.
روشن کردن ‌ماه با رآکتورهای کوچک هسته‌ای

روشن کردن ‌ماه با رآکتورهای کوچک هسته‌ای

آزمایشگاه ملی ساندیا برای روشن نگه داشتن چراغ‌های پایگاه‌ ماه پروژه آرتمیس ناسا، در حال توسعه ریزشبکه‌های الکتریکی برای مدیریت توزیع برق از رآکتورهای کوچک هسته‌ای این پایگاه به تاسیسات مختلف زندگی و پشتیبانی است.
رونمایی از بازی خلاق ایرانی در بزرگداشت فردوسی
رونمایی از بازی خلاق ایرانی در بزرگداشت فردوسی
با حضور رئیس ستاد اجرایی‌سازی سند ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم و جمعی از فعالان حوزه اسباب‌بازی، در روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از یک بازی رومیزی رونمایی شد.