• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 27 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 160937
+
-

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری اقدامات 200روزه را تشریح کرد

تاکسی‌ها در مسیر نوسازی

گزارش
تاکسی‌ها در مسیر نوسازی

در دوره جدید مدیریت شهری، نوسازی تاکسی‌های فرسوده در اولویت سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و براساس کارنامه 200روزه شهرداری تهران اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و به‌گفته مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران فرایند نوسازی تسریع شده است. البته هنوز تعداد زیادی از تاکسی‌های تهران (بیشتر از 45درصد) فرسوده هستند و تا رسیدن به زمانی که تاکسی‌های پایتخت کاملا نونوار شوند، راه‌ زیادی مانده است. به گزارش همشهری، براساس آمار حدود 80هزار تاکسیران در تهران فعال هستند که با تلاش آنها ناوگان تاکسیرانی در حوزه حمل‌ونقل عمومی سهم 22درصدی   جابه‌جایی مسافر را به‌خود اختصاص داده است. مغفول‌ماندن نوسازی این ناوگان در ادوار گذشته سبب شده تا بخش زیادی از تاکسی‌های پایتخت فرسوده شوند و ازاین‌رو سازمان تاکسیرانی شهر تهران نوسازی این ناوگان را در اولویت اقداماتش قرار داده است. ورود تاکسی‌های نو ‌ علاوه بر افزایش کیفیت خدمت‌رسانی در جابه‌جایی مسافران، تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوای پایتخت خواهد داشت؛ موضوعی که می‌تواند زمینه‌ساز تسریع و تسهیل فرایند نوسازی تاکسی‌ها در پایتخت شود.
مهدی اسماعیل‌بگی با ابراز رضایت از کارنامه 200روزه اقدامات شهرداری تهران در حوزه تاکسیرانی، گفت که فرایند نوسازی در دوره جدید مدیریت شهری با جدیت پیگیری می‌شود و تلاش می‌کنیم هدف‌گذاری نوسازی سالانه 10هزار دستگاه خودرو محقق شود. به‌گفته او، در مدت 200روزه مدیریت شهری، فرایند نوسازی 5هزار و 592دستگاه تاکسی به اتمام رسیده ‌و پرونده هزار و 450متقاضی هم تکمیل شده است و تاکسیرانان می‌توانند تا پایان خرداد تاکسی‌های خود را دریافت ‌کنند.

وجود بیش از 30هزار تاکسی فرسوده در تهران
همواره آمارهای متفاوتی از تاکسی‌های فرسوده منتشر می‌شود که در برخی ‌موارد نگرانی‌هایی از بعد افزایش میزان آلایندگی هوای تهران به همراه دارد. اسماعیل‌بگی با اشاره به میزان فرسودگی تاکسی‌های پایتخت عنوان کرد که براساس آخرین اطلاعات ثبت‌شده حدود 39هزار و 600دستگاه تاکسی فرسوده در پایتخت وجود دارد که قطعا فعالیت آنها در شهر به‌عنوان منابع آلاینده متحرک در آلودگی هوا بی‌تأثیر نیستند. او ادامه داد: «باتوجه‌به این حجم از فرسودگی، ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی در کنار سایر ناوگان حمل‌ونقل عمومی را نمایان می‌کند و نیاز است مدیریت شهری توجه ویژه‌تری به این موضوع داشته باشد.»

تسهیلات رفاهی و نوسازی
سازمان تاکسیرانی علاوه بر نوسازی تاکسی‌ها به مسائل رفاهی و معیشتی تاکسیرانان هم توجه دارد. چرا‌که تاکسیرانان روزانه با صدها مسافر در ارتباط هستند و به لحاظ روحی و جسمی اگر سلامت باشند و دغدغه معیشت نداشته باشند، می‌توانند خدمت‌رسانی مطلوب انجام دهند. اسماعیل‌بگی با بیان اینکه در راستای ارتقای معیشت تاکسیرانان تسهیلات رفاهی ارائه شده، گفت که علاوه بر وام نوسازی تاکسی، تا‌کنون 317وام ضروری و بلاعوض به تاکسیرانان تخصیص‌داده‌شده است. آنطور که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران عنوان کرده: «57پایانه و 595خط تاکسیرانی در پایتخت وجود دارد که در مدت 200روز با هدف ارتقای امنیت و آرامش مسافران و تاکسیرانان 3پایانه تاکسی مسقف شده و 5پایانه دیگر هم در دست اقدام است.» صدور و تمدید 42هزار و 180کارنامه تاکسیرانی هم اقدام دیگری است که در راستای بهره‌مندی تاکسیرانان از خدمات سازمان تاکسیرانی انجام شده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید