• دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
  • الإثْنَيْن 14 شوال 1443
  • 2022 May 16

حرف جاماندگان یارانه شنیده شد

یک‌روز پس از گزارش همشهری درباره لزوم افزایش تعداد مشمولان یارانه و کمک معیشتی، دولت تصمیم گرفت یارانه را به همه تخصیص دهد و پس از آن راستی‌آزمایی انجام شود. دولت پس از اطلاع از انتقادها و نگرانی‌های مردمی درباره پرداخت یارانه‌ها با حذف ارز 4200تومانی تصمیم گرفت فعلا کمک معیشتی ماه اول به‌حساب همه خانوارها واریز شود.

گلابگیری در «آب و آتش»

مراسم افتتاح جشنواره گل و گلاب طی مراسمی با حضور ناشران خارجی سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بوستان آب‌وآتش منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد.باد خنک بهاری می‌وزد و هنوز چندمتری مانده تا از خیابان شهیدی وارد بوستان آب‌وآتش شویم، اما رایحه خوش گل‌محمدی مشاممان را نوازش می‌دهد. محل جشنواره با الهام از رنگ گل‌محمدی صورتی آماده‌سازی‌ شده و گلابگیرانی از کاشان، قمصر و نیاسر کنار هم بساط گلابگیری برپا کرده‌اند و با دیگ‌های مخصوص مشغول گرفتن عصاره گل‌محمدی هستند که به محض برداشتن در دیگ‌ها بوی خوش گلاب، فضا را پر می‌کند.

خبری از فتنه نیست...

فرمان صادر شد؛ بدون هرگونه ظاهرسازی دروغین. از همان ساعات اول؛ حمله به پایگاه بسیج، تخریب ساختمان سازمان تبلیغات، آتش زدن اموال عمومی، کتک زدن مامور ناجا، آدم کشتن با سلاح گرم و....

تناقض‌گویی برجامی در اردوگاه غرب

ارزیابی «بسیار مثبت» اتحادیه اروپا از نتایج سفر انریکه مورا به تهران درحالی است که موضع‌گیری‌های اخیر واشنگتن، از بروز شکاف‌های برجامی میان اروپا و آمریکا حکایت دارددرحالی‌که در روزهای اخیر اخبار جدیدی از گشایش‌های تازه در مذاکرات هسته‌ای جمهوری‌اسلامی ایران و 1+4 به گوش می‌رسد.

از تحکیم رابطه زناشویی تا تغییر رنگ چشم

«از وقتی که از سابلیمینال‌ها و تأکیدات مخصوص رنگ چشم این صفحه استفاده کرده‌ام تغییرات را به وضوح احساس می‌کنم. شما هم حتما به این صفحه سری بزنید.»

حمله سالانه سگ‌ها به 200 هزار ایرانی

سگ‌های ولگرد در حوالی کرج دختربچه سه‌ساله‌ای را از بغل مادرش قاپیدند و جلوی چشمان مادرش هرکدام پنجه و دندانی بر جسمش کشیدند که در نهایت تن نیمه‌جانش را یک راننده عبوری با کمک قفل‌فرمان از میان سگ‌ها بیرون کشید و به بیمارستان برد.
مدیریت شهری فعلی تهران شبکه اتوبوسرانی را چگونه تحویل گرفت، در 200روز خدمت چه کار کرد و در 200روز بعدی برای تحول در این بخش چه برنامه‌ای دارد؟

بهار اتوبوس‌ها در پاییز فرامی‌رسد

ترافیک تهران بسیار سنگین است. مسافران مترو و اتوبوس هم در ساعات صبحگاهی و عصرگاهی، با ازدحام جمعیت، روبه‌رو هستند و گاهی یکی دو قطار یا اتوبوس از جلوی رویشان رد می‌شود اما نمی‌توانند سوار شوند. متأسفانه سال‌ها کم توجهی به حمل‌ونقل عمومی ازجمله در بحث ناوگان اتوبوسرانی باعث شده تا این مد حمل‌ونقل عمومی در روزهای پس از پاندمی کرونا نتواند به نیازها و درخواست‌های شهروندان پاسخ خوب و مناسبی بدهد. اگرچه مدیران و پرسنل این دو شبکه انبوه‌بر ارزان و محبوب تمام تلاش‌شان را به‌کار گرفته‌اند تا مترو و اتوبوس از نفس نیفتند.

آشنایی با طرح کاپ

در همشهری آنلاین بخوانید