21
دو شنبه 26 اردیبهشت 1401
شماره 8497
فرهنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کن هفتادوپنجم فردا استارت می‌خورد

سینمای‌جهان
هفتادو‌پنجمین دوره جشنواره کن با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در اغلب نقاط دنیا، امسال از تاریخ17مه تا 28مه _27اردیبهشت تا 7خرداد _ برگزار می‌شود.
ویژه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای بنیاد فرهنگی هنری رودکی، در حکمی مجید زین‌العابدین را به‌عنوان مشاور وزیر و مدیرعامل این بنیاد منصوب کرد.
مهران مهام از تهیه‌کنندگان با سابقه صداوسیما دلیل ساخته نشدن فصل سوم از مجموعه «دردسرهای عظیم» را نبود جواد عزتی عنوان کرد و گفت: جواد عزتی آنقدر در فضای سینما و ویدئو تقاضا داشت که ما نتوانستیم او را با بودجه صداوسیما نگه داریم.
امروز ششمین روز سی‌وسومین نمایشگاه کتاب در حالی شروع می‌شود که اعلام شد فروش 3روز نخست این رویداد فرهنگی 41میلیاردو500میلیون تومان بوده است.
خبر
با اعلام نتایج نظرسنجی صداوسیما درباره برنامه‌های ماه رمضان سیما، «خوشنام» و «عصر جدید» به‌ترتیب پربیننده‌ترین سریال و برنامه سیما نام گرفتند.

جشن بازیگر؛ شب انتقاد

از گلایه علی نصیریان تا بی‌نظمی در برگزاری برنامه‌های جشن بازیگر
گزارش
قبل از شیوع کرونا هر سال جشن خانه تئاتر در اردیبهشت تئاتر ایران برگزار می‌شد، در یک هفته انجمن‌های تئاتری جشن‌های خود را برگزار می‌کردند اما در این دوره، بعد از 2سال که شیوع کرونا فروکش کرده، جشن شب بازیگر در سالن اصلی تئاترشهر برگزار شد.
حضور جهانی به شرط پروانه نمایش

حضور جهانی به شرط پروانه نمایش

نمایندگان سینمای ایران در کن برای اکران عمومی دچار مشکل می‌شوند؟
درحالی‌که فیلم‌های «برادران لیلا» و «تصور» به‌عنوان نمایندگان سینمای ایران در جشنواره کن امسال حضور دارند، رئیس سازمان سینمایی بر لزوم داشتن پروانه نمایش برای شرکت در جشنواره‌های جهانی تأکید کرد.
معارفه‌ای برای مدیران جوان سیما
معارفه‌ای برای مدیران جوان سیما
جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید شبکه‌های یک، دو، چهار، قرآن، آموزش و امید تلویزیون با حضور محسن برمهانی، معاون سیما و دیگر اعضای شورای مدیران این معاونت برگزار شد.به گزارش همشهری، با آمدن محسن برمهانی و گرفتن سکان معاونت سیما، اسامی‌ای که قبل‌تر برای مدیریت شبکه‌های مختلف به گوش می‌رسید، حکم‌شان را از معاون جدید گرفتند.