• پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
  • الْخَمِيس 10 شوال 1443
  • 2022 May 12

تربیت نسل تمدن‌ساز

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز چهارشنبه در دیدار صدها تن از معلمان و فرهنگیان، آموزش‌وپرورش را تربیت‌کننده نسلی تمدن‌ساز خواندند و با تجلیل از تلاش‌‌های معلمان به‌ویژه در دوران کرونا و تأکید بر بهبود مسائل معیشتی آنان، گفتند: نسل نوجوان و جوان، باید دارای هویت ملی و اسلامی-ایرانی، معتمد به نفس، مقاوم، آگاه از اندیشه‌های امامره و آرمان‌ها، دانشمند و کارآمد پرورش یابد.

بازگشت به آغوش یارمهربان پس از 2سال

درهای سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران بعد از 2سال وقفه به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به روی مردم و ناشران باز شد؛ نمایشگاهی که قرار است تا 31اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب باشد.

تبعیض مثبت به نفع مناطق جنوبی شهر

سرمایه‌هایی که برای شهروندان تهرانی فراهم شده حاصل تلاش‌های مدیران گذشته است؛ چنان‌که زیرساخت‌های کالبدی بسیار خوبی در پایتخت ازجمله بزرگراه‌ها، پل‌ها، زیرگذرها و ساختمان‌ها به‌وجود آمده است.

سال‌ها منتظر نقشی جدی بودم

هومن حاجی عبداللهی، ستاره رمضانی تلویزیون از بالا و پایین «خوشنام» و بازیگری می‌گوید
وقتی هومن حاجی عبداللهی را می‌خواهید به یاد بیاورید، او را با چه چیزهایی در ذهن‌تان به یاد می‌آورید؟ کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها، تا سال‌ها او را با عروسک «پنگول» به یاد می‌آوردند.

مرگ تلخ «شیرین»

نظامیان رژیم صهیونیستی «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار معروف شبکه الجزیره در فلسطین را به ضرب گلوله ‌ شهید کردند
شیرین ابوعاقله، خبرنگار شناخته‌شده شبکه تلویزیونی الجزیره در فلسطین، صبح دیروز در منطقه کرانه باختری از ناحیه سر هدف گلوله سربازان رژیم صهیونیستی قرار گرفت و ‌شهید شد.

دستور قاطع برای بررسی احتمال خودزنی

اواخر هفته پیش خبری از حمله به شهردار یکی از نواحی شهرداری تهران منتشر شد که در رسانه‌ها‌ انعکاس زیادی داشت. به گزارش همشهری، بنا به این خبر و تصاویری که همراه آن بود، متخلفان ساخت‌وساز وقتی با بازدید شهردار ناحیه3 منطقه‌19 روبه‌رو می‌شوند، با سلاح سرد به او حمله می‌کنند تا جایی که سیدجواد هاشمی به‌شدت زخمی می‌شود.

نویسنده‌ای که فکر نکند نمی‌تواند بنویسد

با اینکه از کودکی به نوشتن علاقه داشته، تصور نمی‌کرده که روزی نویسندگی شغل او باشد. احمد مدقق، نویسنده‌ای که اصالت افغان دارد، 5سال بعد از مهاجرت خانواده‌اش به ایران در سال 1364 در قم به دنیا آمده است.
گفت‌وگو با معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران درباره اقدامات انجام شده برای مشارکت مردم در اداره شهر، وضعیت کارکنان شهرداری، اصلاح روند صدور پروانه ساختمانی و بهبود فرایندهای اداری

شهرداری چگونه چابک شد؟

شهردار تهران در ابتدای مدیریت خود در شهرداری تهران چند شعار اساسی داد که مهم‌ترین آن، اختصاص بودجه شهرداری به پروژه‌های محله‌محور بود. از این منظر مسیرهایی ایجاد شد تا شهروندان بگویند چه بخشی نیاز به آبادانی و بهسازی دارد و بعد از آن شهرداری در پی بررسی‌های کارشناسی اقدام کند. از دیگر شعارهای علیرضا زاکانی کاهش شکاف بین مناطق شمالی و جنوبی تهران و بهبود شرایط زندگی در مناطق کمتر توسعه‌یافته شهر بود.

در همشهری آنلاین بخوانید

کاهش رشد قیمت مسکن در دولت سیزدهم

وزیر صمت: واردات خودرو با تصویب دولت آزاد شد

قهرمانی پاس شانسی نبود