24
پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401
شماره 8494
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تشابه طرح مجلس با آزاد سازی تجارت موادمخدر

یادداشت
طرح پیشنهادی «استفاده بهینه از اشیای باستانی و گنج‌ها» را که توسط 46نماینده مجلس برای تصویب در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارسال شده است، تنها می‌توان با طرح مجاز شمردن خرید و فروش موادمخدر مقایسه کرد. از آن جهت موضوع مواد‌مخدر را مثال آورده‌ام که یک واقعیت دردناک در کشور است.
ویژه
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با تشریح وضعیت منابع آب استان گفت: متأسفانه کسری مخازن آب یزد به ۳۸۰میلیون مترمکعب رسیده است.
رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آشتیان در استان مرکزی گفت: هفتمین جشنواره ملی پخت سمنو با وقفه ۲ساله به‌علت شیوع کرونا، امروز و فردا پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.
سیاهپوش روستایی از توابع بخش طارم سفلی در استان قزوین است که از نظر تاریخی قدمتی دیرینه دارد.

طرح سوال برانگیز درباره میراث

طرح آزادسازی خریدوفروش آثار تاریخی‌و حفاری و کاوش در محوطه‌های باستانی تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس شد
گزارش
46نماینده مجلس از کمیسیون‌های انرژی، آب و کشاورزی، صنایع و معادن و امنیت ملی و البته فرهنگی طرحی را به هیأت‌رئیسه مجلس ارسال کرده‌اند که درصورت تصویب و به‌زعم کارشناسان منجر به خروج گسترده آثار تاریخی از ایران می‌شود.
راه‌اندازی منطقه آزاد مهران تا یک سال دیگر

راه‌اندازی منطقه آزاد مهران تا یک سال دیگر

مطالعات طرح جامع منطقه آزاد مهران از ماه دیگر آغاز می‌شود و مسئولان امیدوارند با تکمیل طرح این منطقه تا یک سال دیگر به بهره‌برداری برسد
ابتدای هفته بود که نشست هماهنگی افتتاح منطقه آزاد مهران با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد برگزار شد و در این نشست مسئولان وعده دادند، این منطقه آزاد امسال به بهره‌برداری برسد؛ اتفاقی که برای 6 منطقه آزاد جدید دیگر در گلستان اینچه‌برون، اردبیل اردبیل، سیستان و بلوچستان سیستان، کردستان بانه - مریوان، بوشهر بوشهر و کرمانشاه قصر شیرین هم پیش‌بینی شده است.
احتمال وجود یکی از سرستون‌های تخت جمشید در موزه ملی لبنان
احتمال وجود یکی از سرستون‌های تخت جمشید در موزه ملی لبنان
وزیر فرهنگ جمهوری لبنان از موزه ملی ایران بازدید کرد و از وجود یک سرستون مشابه سرستون هخامنشی موزه ملی ایران در موزه ملی لبنان خبر داد. به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، «محمد مرتدا» وزیر فرهنگ جمهوری لبنان در سفر به ایران و در جریان بازدید از بخش‌های مختلف موزه ملی ایران و گالری آثار هخامنشی، به‌وجود سرستونی مشابه در موزه ملی لبنان اشاره کرد و گفت:آن سرستون بازمانده دوران حکومت هخامنشیان در منطقه است.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
سرپرست اداره‌کل موزه‌ها از بازبینی ضوابط و دستورالعمل‌ها با هدف تسهیل دسترسی پژوهشگران و دانشجویان به محتوا و آثار مطالعاتی موزه‌ها خبر داد.