• شنبه 27 فروردین 1401
  • السَّبْت 14 رمضان 1443
  • 2022 Apr 16

پیش‌بینی بانک جهانی از رشد اقتصاد کشور

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران را در سال‌جاری میلادی 1/3درصد تعدیل و برآورد کرد اقتصاد ایران در سال2022 میلادی 3/7درصد بزرگ‌تر خواهد شد
بانک جهانی در تازه‌ترین پیش‌بینی خود نرخ رشد اقتصادی ایران در سال‌ جاری میلادی را 3.7درصد برآورد کرد که 1.3درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی است. به‌گزارش همشهری، بانک جهانی که در گزارش مهر پارسال خود رشد اقتصاد ایران برای سال‌جاری میلادی را 2.4درصد برآورد کرده بود، در تازه‌ترین گزارش خود که مربوط به منطقه منا یعنی خاورمیانه و شمال آفریقاست، رشد اقتصادی ایران را با توجه به تحولات داخلی و خارجی، 1.3درصد بالا برده و پیش‌بینی کرده اقتصاد ایران امسال 3.7درصد بزرگ شود.
کارنامه اقدامات کلان مدیریت شهری ‌در 200روز اول مسئولیت شهردار تهران

200روز‌خدمت

«چشم‌انداز شهرداری الگوسازی است؛ یعنی تلاش می‌شود تا تهران به‌عنوان کلانشهر الگوی جهان اسلام ساخته شود.» این سخن شهردار تهران در ابتدای تشریح عملکرد ۶ ماهه شهرداری تهران در سال گذشته و اعلام برنامه‌های مدیریت شهری در سال‌۱۴۰۱ بود. علیرضا زاکانی با اشاره به شعار «تهران؛ شهر تلاش و سرزندگی» گفت: می‌خواهیم گفتمان خدمت و پیشرفت را پیش ببریم.

7ماه متفاوت برای تهران

حافظه مردم تهران از مدیریت شهری سال‌های اخیر تلخ و سخت است. روزهایی که باعث شد کشمکش‌های سیاسی و حزبی روزگار شهر را رخوت زده و توسعه شهر را سرد و متوقف سازد.

گران شدن اینترنت؛ عقبگرد اقتصاد دیجیتال

در میان گرانی‌های اخیر شاید افزایش قیمت شدید و ناگهانی اینترنت که اکنون مشخص شده با تأیید وزارت ارتباطات صورت گرفته، بیشتر از هر مورد دیگری خبرساز و جنجالی شد.

جنایت وحشیانه در اولین قبله مسلمانان

حمله خشونت‌بار نیروهای امنیتی به نمازگزاران در مسجدالاقصی، تنش‌ها را تا حد شروع جنگ بالا برده است
نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، در ادامه تشدید سرکوب علیه فلسطینی‌ها، سحرگاه جمعه به نمازگزاران روزه‌دار در مسجدالاقصی حمله و ده‌ها نفر را مجروح کردند.

اردیبهشت برای بازنشسته‌ها بهار می‌شود؟

تأخیر در اعمال افزایش سالانه حقوق بازنشستگان، امسال نیز چون سال‌های گذشته نارضایتی آنها را به‌دنبال داشته است؛ بازنشستگان درحالی فروردین‌ماه، همان حقوق سال گذشته خود را دریافت خواهند کرد که هزینه هیچ کالا و خدماتی از سال گذشته ثابت نمانده و همین ماجرا باعث شده آنها تحت فشار بیشتری قرار بگیرند.

تیرهای زنان ایرانی طلایی شد

4مدال؛ یک طلا، یک نقره و 2برنز. 13تیرانداز ایرانی که به جام‌جهانی برزیل اعزام شده بودند، هرچند نتوانستند در مسابقات انفرادی به مدالی برسند اما در مسابقات تیمی و میکس روی سکو رفتند.
نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان تشریح کرد:

خرابکاری در روابط ایران و افغانستان ناکام ماند

ایران بیش از 4دهه است که میزبان تعداد قابل‌توجهی از مهاجران افغانستانی به‌شمار می‌رود؛ مردمی که خسته از جنگ و اشغال به کشورمان پناه آورده‌اند و همواره در طول این سال‌ها در کنار هموطنان‌مان با مسالمت زندگی کرده‌اند.

آمار متولدین و متوفیان ایرانی در سال 1400

در همشهری آنلاین بخوانید