15
شنبه 27 فروردین 1401
شماره 8476
استان‌ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرکل گمرک ایلام گفت: مرز بین‌المللی مهران از نظر صادرات در سال گذشته مقام اول را در بین ۱۲مبادی خروجی به کشور عراق کسب کرد.
معاون عمرانی استانداری اصفهان گفت: خروجی سد زاینده‌رود برای کشاورزان غرب استان افزایش یافت.
سازمان هواشناسی کشور با اعلام تشدید سامانه بارشی در کشور، نسبت به احتمال وقوع سیلاب ناگهانی، آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه در ۲۲استان هشدار داده است.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از زمان ابلاغ اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، سیستان و بلوچستان توانسته است 81.4 درصد از اعتبار کل را جذب کند.

بازار داغ مهاجرت معکوس

گرانی مسکن در شهرها و افزایش اشتغال روستایی 2 عامل مهمی هستند که بسیاری را به سمت سکونت در روستاها سوق داده است/ بازگشت روستاییان به زادگاهشان در استان‌هایی مانند خراسان شمالی، همدان و گلستان بیشتر به چشم می‌خورد
گزارش
در چند دهه گذشته مهاجرت روستاییان به شهر یکی از مشکلات اصلی استان‌های مختلف کشور محسوب می‌شد، اما در سال‌های اخیر بازسازی روستاها و ارائه امکانات به روستاییان موجب شده است تقاضا برای ساخت‎وساز و سکونت در مناطق روستایی استان‌های مختلف افزایش یابد. بازگشت روستاییان به زادگاه خود معمولا در مناطقی اتفاق می‌افتد که زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شده است. با توجه به همین نکته می‌توان گلستان، همدان و خراسان شمالی را استان‌هایی دانست که مهاجرت معکوس با اشتغال‌زایی را رقم زده‌اند.