• سه شنبه 23 فروردین 1401
  • الثُّلاثَاء 10 رمضان 1443
  • 2022 Apr 12

معرفی متهم گرانی جدید خودرو

طبق اعلام مقامات وزارت صنعت بازار خودرو با کمبود 35درصدی مواجه است
در شرایطی که قیمت خودرو از ابتدای امسال تاکنون به سرعت در حال رشد است دیروز معاون وزیر صنعت عامل گرانی خودرو را کمبود عرضه خودرو دانست و برای نخستین‌بار فاش کرد بازار ایران سالانه به یک میلیون و 400هزار خودرو نیاز دارد تا کفه عرضه و تقاضا متعادل و قرعه‌کشی حذف شود.

موتور برقی اشتراکی هم رسید

سال‌هاست که آژیر خطر آلودگی هوا در تهران به صدا درآمده و در مواقع بحرانی که غبار و دود عرصه را بر ریه و دیده اهالی پایتخت تنگ می‌کند، راهکار و برنامه‌ای بهتر از تعطیلی‌های گاه و بیگاه شهر برای علاج این مشکل اندیشه نشده است.

برای بحران آب چه فکری کرده‌ایم؟

بحث خشکسالی، نتیجه عدم‌حکمرانی درست در حوزه آب در این سال‌ها بوده که امروز آثار آن را در تبدیل به یک بحران، به‌صورت عینی مشاهده می‌کنیم.
نسبت قیمت مسکن به اجاره به بالاترین رقم در تاریخ رسید

تشکیل ابرحباب در بازار مسکن

نسبت قیمت مسکن به درآمد اجاره، به‌عنوان حباب سنج بازار املاک، در یک‌دهه اخیر 2/2برابر رشد کرده است
مناسبات بازار مسکن و اجاره در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و با رسیدن شاخص حباب سنج بازار مسکن به حوالی 35، عملا باید شرایط بازار را اضطراری عنوان کرد؛ چراکه بی‌توجهی به حباب قیمتی مسکن به‌منزله چراغ سبز به جهش شدید قیمت اجاره است. به گزارش همشهری، نسبت قیمت مسکن به درآمد اجاره‌بها _P/R_ که به نام شاخص حباب‌سنج مسکن نیز شناخته می‌شود، رابطه میان ارزش سرمایه‌گذاری در مسکن و درآمد حاصل از اجاره آن را نشان می‌دهد.

جاده‌های قاتل

ساعت از نیمه‌شب گذشته. رنگ زمین و آسمان به سیاهی درآمده و جز چند علامت رنگ و رو رفته سفید کف جاده، هیچ چیز پیدا نیست. هر چند دقیقه یک‌بار شوتی‌ها در کاروان‌های سه یا چهارتایی با سرعت می‌آیند و در سیاهی محو می‌شوند و تا رد‌ خاک و صدای عبورشان به پایان برسد، انگار اصلا نبوده‌اند.

‌طرح صیانت، نقطه سر خط

تقریبا همان تعداد نمایندگانی که 6مردادماه1400رأی به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی داده بودند، 8ماه بعد رأی خود را پس گرفتند و طرح را به صحن علنی برگرداندند.
واکاوی دلایل تحقق نیافتن برنامه‌های کلان کشور در سال‌های گذشته

سیاست‌های کلان نظام گرفتار کم‌تحرکی مجریان

چشم‌انداز، آرمان قابل دستیابی جامعه در یک زمان بلندمدت است که متناسب با ارزش‌ها و آرمان‌های یک نظام و مردم تعیین و تدوین می‌شود؛ از این‌رو جامع‌نگری یکی از ویژگی‌های اساسی آن به شمار می‌رود که شامل مولفه‌های مختلفی است.

خطر بیابانی ‌شدن در کمین ایران

در همشهری آنلاین بخوانید

گرانی اینترنت موبایل، با حذف بسته‌های به‌صرفه

آقایحیی مرا به فوتبال ایران معرفی کرد