08
سه شنبه 23 فروردین 1401
شماره 8473
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خواب دیدم لئوناردو داوینچی... در حال اختراع قلاب جدید برای صید قزل‌آلا در آمریکاست.
«هوا را از من بگیر، خنده‌ات را نه» این اسم به اندازه کافی غیرمنتظره بود تا آدم را بکشاند سمت کتاب. کتابی که شروع انتشارآن یک دوره شعرهای عاشقانه شاعران سرشناس دنیا با ترجمه «احمد پوری» بود و با نام‌هایی مثل پابلو نرودا، نزار قبانی، لورکا، ناظم حکمت، آنا آخماتووا و... ادامه پیدا کرد.
یکی از اصول خبرنگاری یا دست‌کم گزارش‌نویسی به سبک هرم وارونه این بوده و هست که تاریخچه موضوع را در انتهای گزارش یا خبر می‌آورند؛ اما موضوع «روز دندانپزشک» از آن دست موضوع‌هایی است که تاریخچه‌ و وجه تسمیه‌اش از خودش جالب‌تر است و از آنجا که هر قانونی استثنائی دارد با اجازه استادان فن، ابتدای این متن و موضوع‌اش را با تاریخچه‌اش آغاز می‌کنیم.
منبع: ایران کارتون
ممکن است در روزهایی که خیابان‌های شلوغ پایتخت را به‌دنبال جای پارک بالا و پایین می‌کنید، به خیابانی برخورده باشید که در ساعات پر ازدحام روز، در کمال تعجب چندتایی جای پارک داشته و باعث شده تا آخ‌جون بلندی بگویید و خوشحال و سریع خودرو را پارک کرده و به کارتان برسید.
در فیلم سینمایی «سرب» ساخته مسعود کیمیایی، نوری برای خلاصی برادر بزرگ‌ترش که بی‌گناه متهم به قتل شده، پی شاهد می‌افتد و دانیال را که می‌داند قاتل کیست در انزلی پیدا می‌کند. نوری می‌خواهد او را به تهران برگرداند، اما دانیال ابتدا زیربار نمی‌رود و از نوری می‌پرسد خودش حاضر بود به‌خاطر نجات یک کلیمی که بی‌گناه دستگیر شده خود را به خطر بیندازد و بیاید شهادت بدهد...

اول آخر

دنیای رنگ و رخ... عکس : همشهری
جمع خوانی قرآن در میدان امام حسین _ع_
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
والنسیا: پلیس اسپانیا از کشف مجموعه‌ای از حیوانات تاکسیدرمی شده به ارزش 29میلیون یورو خبر داد که شامل یک هزار گونه جانوری می‌شود.
این دنیایی که ما توشیم به درد کار نمی‌خوره، قبل از من و تو همه‌‌چیزش اختراع شده. اما دنیای قصه تو یه جوریه که خودت باید خلقش کنی.
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.