• چهار شنبه 17 فروردین 1401
  • الأرْبِعَاء 4 رمضان 1443
  • 2022 Apr 06

پیک هفتم، اردیبهشت می‌رسد؟

آمارها از افزایش موارد ابتلا و بستری‌های کرونا حکایت دارد، در تهران هم میزان مراجعه‌های سرپایی بالا رفته است
روی سیاه کرونا باز هم در حال نمایان شدن است. شیوع ویروس که از آخرین روزهای اسفند سال گذشته، با ثبت آمار دورقمی فوتی‌ها و کاهش قابل توجه تعداد بستری و ابتلای روزانه، کنترل شده به‌نظر می‌رسید حالا بار دیگر، در حال برداشتن خیز دیگری است. خیز جدید کرونا در آمارهای روزانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت پیداست، وقتی که تعداد بستری‌ها از 200نفر به نزدیک 500نفر رسید و آمار ابتلای روزانه هم با جهش قابل توجهی طی 24ساعت 3هزارو500نفر را رد کرد و روز گذشته خودش را به 4هزارو615نفر رساند.
در نخستین جلسه قرارگاه عمومی حمل‌ونقل عمومی و پاک مطرح شد

دورخیز برای حل مسئله ترافیک

مدیریت جدید شهر تهران برای مدیریت ترافیک و افزایش بهره‌مندی شهروندان از حمل‌ونقل همگانی، قرارگاهی را تشکیل داده تا از ظرفیت‌های ممکن برای این منظور استفاده شود. برنامه این قرارگاه، شکل‌گیری تعامل میان تمامی دستگاه‌های مسئول به‌ویژه ارتباط مؤثر میان شهرداری و دولت در ایجاد راه‌های جدید برای تامین منابع مالی مورد نیاز توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.

اقتصاد دانش‌بنیان، لازمه نقش‌یابی ایران در تقسیم کار جهانی

از ابتدای دوره قاجار بود که به‌دلیل شکست ایران در برابر روس‌ها در 2جنگ پیاپی، ایران وارد نظام اقتصاد جهانی شد.
فواد ایزدی در گفت‌وگو با همشهری مطرح کرد

شکاف سیاسی، مانع تصمیم‌گیری برجامی در آمریکا

در شرایطی که مذاکرات در وین با هدف لغو تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری‌اسلامی ایران از 20اسفندماه سال‌گذشته متوقف مانده و حصول توافق میان طرفین معطل تصمیم‌گیری سیاسی آمریکاست.

تقویم / سالمرگ/ عمو نعمت خاطره‌ساز

17فروردین‌ یادآور درگذشت نعمت‌الله گرجی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است؛ هنرمندی که با بازی در ۹۵فیلم سینمایی و بیش از ۵۰سریال تلویزیونی یکی از خاطره‌سازان و البته رکوردداران نقش‌آفرینی در سینما و تلویزیون کشور بود.

هر محله یک پارک مادر و کودک

اهالی محله‌هایی از تهران که پارک ندارند، منتظر ایجاد یک ‌پارک باشند. در سایر محله‌ها هم بخشی از پارک‌ موجود تبدیل به پارک مادر و کودک می‌شود.

وعده تابستان بدون خاموشی

خطر قطع برق در تابستان پیش‌رو همچنان وجود دارد و هرچند مقامات وزارت نیرو می‌گویند تلاش می‌کنند تا در روزهای گرم نخستین سال قرن جدید، خاموشی رخ ندهد، اما بی‌احتیاطی در مصرف می‌تواند احتمال قطع برنامه‌ریزی‌شده در ماه‌های آینده را تشدید کند.

عوامل پنهان گرانی گوشت

قیمت گوشت قرمز بعد از یک‌سال صعود با شیبی ملایم، از پاییز سال گذشته روند افزایشی پرشتابی به‌خود گرفت و در نیمه دوم سال به رقم‌های سرسام‌آوری رسید. در بیشتر خرده‌فروشی‌ها قیمت گوشت ممتاز گوسفندی و گوساله از کیلویی 200هزار تومان فراتر رفت.

وام ازدواج چطور پرداخت می‌شود؟

در همشهری آنلاین بخوانید

کوتاه از حادثه/ جزئیات شهادت و مجروحیت 3طلبه در صحن رضوی

کارت بلیت 200هزار تومانی ویژه سالمندان