08
چهار شنبه 17 فروردین 1401
شماره 8468
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اینجا همه می‌گویند ما در حال جنگیم اما من هنوز از به‌کار بردن این واژه اکراه دارم.
اول کتاب را می‌بندم، بعد چشم‌هایم را. آدم‌های داستان یکی‌یکی با اشک‌ها و لبخندها، زخم‌ها و آرزوها، نیکی‌ها و شرارت‌هایشان در خیالم راه می‌روند و سرانجام، شخصیت اصلی رمان برایم دست تکان می‌دهد و در پیچ یکی از خیابان‌های پاریس گم می‌شود.‌
هر سال با آغاز ماه مبارک رمضان، آمار اهدای خون در کشور با کاهش ۲۰درصدی روبه‌رو می‌شود.
اثر: روگلیو
قاسم چند سالی از ما بزرگ‌تر بود. دبیرستانی بودیم که به محل ما آمدند و همان موقع دانشجوی سال اول پزشکی بود. قد بلندی داشت و بچه‌ها به شوخی آقای طولانی صدایش می‌کردند. ورزشکار بود و بسکتبالش حرف نداشت.
بساط دستفروش این سوی جوی آب، زیر‌اندازش آن سوی جوی آب پهن شده و مغازه نامرئی‌اش نه دری دارد و نه پیکری، نه دخلی و نه قفلی و نه هراس از دست هرزی که روزی‌اش را با خود ببرد.

اول آخر

بهار بیاور...
تقویم / سالمرگ/ عمو نعمت خاطره‌ساز

تقویم / سالمرگ/ عمو نعمت خاطره‌ساز

17فروردین‌ یادآور درگذشت نعمت‌الله گرجی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است؛ هنرمندی که با بازی در ۹۵فیلم سینمایی و بیش از ۵۰سریال تلویزیونی یکی از خاطره‌سازان و البته رکوردداران نقش‌آفرینی در سینما و تلویزیون کشور بود.
فراخوان
بی تعارف و تکلف ، مثل همین متن کوتاهی که می بینید.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بریستول: اگر هنگام زلزله یا فرو ریختن ساختمان زیر میز یا آوار گیر افتادید و سوسک سیاهی به سمت‌تان آمد هرگز آن‌را نکشید، ممکن است سوسک‌زنده‌یابی باشد که دانشمندان در انگلستان آن‌را ساخته‌اند و قرار است به فهرست ربات‌های زنده‌یاب افزوده شود البته نه در حد و اندازه آنها، که بسیار کوچکتر و کاربردی‌تر.
«وقتی یه خراش کوچیک تو سقف دهنت ایجاد میشه اگه بهش زبون نزنی و بی‌خیالش بشی خودبه‌خود خوب میشه. اون زن، برای من مثل اون خراش بود که نمیتونستم بی‌خیالش بشم.»