05
چهار شنبه 17 فروردین 1401
شماره 8468
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
دوران پاندمی کووید-۱۹، «پساکرونا»، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام‌های آموزشی در تمام دنیا بوده است؛ به ‌عنوان روانشناس و مشاور آموزش و پرورش در دوران این پاندمی، اختلال جدی در رابطه والدین با کودکان شان برایم بسیار پررنگ بود.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با ابراز نگرانی از گزارش مواردی از سرخک در برخی استان‌ها و ابتلای ۱۶۴نفر به این بیماری تاکنون، اعلام کرد: «هر کسی که روند واکسیناسیون MMR را تکمیل نکرده، حتما به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند.»
سلامت
روی سیاه کرونا باز هم در حال نمایان شدن است. شیوع ویروس که از آخرین روزهای اسفند سال گذشته، با ثبت آمار دورقمی فوتی‌ها و کاهش قابل توجه تعداد بستری و ابتلای روزانه، کنترل شده به‌نظر می‌رسید حالا بار دیگر، در حال برداشتن خیز دیگری است. خیز جدید کرونا در آمارهای روزانه اعلام شده از سوی وزارت بهداشت پیداست، وقتی که تعداد بستری‌ها از 200نفر به نزدیک 500نفر رسید و آمار ابتلای روزانه هم با جهش قابل توجهی طی 24ساعت 3هزارو500نفر را رد کرد و روز گذشته خودش را به 4هزارو615نفر رساند.

زمان در رمضان

پیک‌های ترددهای درون‌شهری، بانک‌ها و اداره‌ها و مصرف انرژی در ماه مبارک رمضان چگونه است و تا چه اندازه می‌توانیم آن را مدیریت کنیم؟
گزارش
با پایان تعطیلات نوروزی و آغاز ماه مبارک رمضان، تغییراتی در ساعات کاری اصناف، ادارات و حتی حمل‌ونقل عمومی و ساعات ترافیک ایجاد شده است.

از زنان سینمایی برای طرح مشکلاتشان دعوت شد

معاون امور زنان رئیس‌جمهور از زنان هنرمند و دست‌اندرکار سینما برای بیان مشکلاتشان و تبیین راهکارهای عملیاتی برای صیانت از ‌شأن و منزلت این زنان هنرمند، دعوت کرد تادر جلسه‌ای حضور یابند.
نقل‌قول‌/ سیدمجتبی هاشمی ، سرپرست ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش
ناظران حوزه‌های ستادی در نخستین روز از بازگشایی مدارس، از ۱۰هزارو۵۸۵ واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزش‌های حضوری در مدارس نظارت کردند.
62 درصد بیکاران جهان که به‌دلیل پاندمی کووید-۱۹ شغل‌شان را از دست داده‌اند، زنان هستند.