• چهار شنبه 22 دی 1400
  • الأرْبِعَاء 8 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 12

پایان بی‌سروسامانی معتادان شهر

زاکانی در هشتمین جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی: باید نیازهای معتادان متجاهر خانم و معتادان دارای زخم باز هم پوشش داده شود
حضور معتادان متجاهر در برخی محله‌های شهر تهران و مزاحمتی که برای ساکنان محله ایجاد کرده‌اند باعث شده است که شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت خود، رفع این مشکل را در دستور کار قرار دهد.
همراه با تیم‌های اورژانس تهران در یک روز کاری

آمبولانس‌ها در وضعیت اورژانس

«توقف» برای نیروهای اورژانس واژه تلخی است، اما هر روز تکرار می‌شود؛ تکراری که ماراتن مشقت‌بار آمبولانس‌ها در شهر را رقم زده است. شهر از ترافیک سنگین، قفل است، خیابان‌ها پر از ماشین‌های مزاحم است، راننده‌های لجباز راه را می‌بندند یا در رقابت با آمبولانس‌ها در سریع‌تر راندن پیشی می‌گیرند. در مسیرهای باز شده برای حرکت آمبولانس، همیشه مسابقه‌ای در پیش است، خودروها، برای چسباندن خود به سپر آمبولانس، وارد رقابت می‌شوند و این موضوع، برای راننده آمبولانس به‌شدت استرس‌آور است.

کاشت انقلابی، داشت عقلایی

رهبر معظم انقلاب راه حصول به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامیِ مردم ایران را حفظ و استمرار روحیه انقلابی در کشور می‌دانند که از آن جمله می‌توان به توسعه علمی، ایستادن مقابل زورگویان، سرعت بخشیدن به اقدامات نتیجه‌بخش و در یک کلمه استقلال سیاسی ایران اشاره کرد.
دیدار با امیرمهدی حقیقت، مترجم، به بهانه انتشار کتاب«پاتوق‌ها»

مضامین آثار لاهیری، جهانشمول است

امیرمهدی حقیقت، از مترجمان فعال 2دهه اخیر است که سال ۱۳۸۰ با انتشار مجموعه داستان«مترجم دردها» اثر جومپا لاهیری به مترجمان زبان فارسی پیوست و تاکنون آثاری از جومپا لاهیری، کنت هریف، سام شپارد و دن چاون را به فارسی ترجمه کرده است.

واگذاری سرخابی‌ها به سبک بارسلونا

فعلا 2طرح جدید برای گشودن گره واگذاری سهام سرخابی‌ها روی میز آمده؛ وزیر کار می‌گوید؛ سهام این شرکت‌ها باید در قالب تعاونی‌ها واگذار شود، سازمان خصوصی نیز بر طبل پیمان مدیریتی می‌کوبد.

درخواست بازگشت کامل الواح هخامنشی از آمریکا

نماینده دائم ایران در سازمان ملل از آمریکا خواست الواح هخامنشی باقیمانده در مؤسسه شرق‌شناسی شیکاگو را یکجا و در یک مرحله و البته بدون هیچ بهانه‌ای تحویل ایران دهد.
همشهری خطای سیاستگذاری بنزینی دولت‌ها را بررسی می‌کند

گرانی بنزین ‌مصرف را کم نکرد

آمارهای رسمی نشان می‌دهد افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن باعث کاهش میزان استفاده شهروندان ایرانی از خودروهای سواری شخصی نشده است.

پویش «یکشنبه های اهدای خون» در پایتخت

حذف ارز 4200 تومانی در 2 مرحله

جزئیات حریق مرگبار در ساختمان آناهیتا

کرونا، نزاع را کم کرد