12
چهار شنبه 22 دی 1400
شماره 8411
سلامت
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
وزیر کشور از برداشته شدن محدودیت سفر از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: «برخی کشورها که مسافران آنها از طریق مرز هوایی وارد کشور می‌شدند و بیماری در آنجا کنترل شده هم محدودیت‌هایشان برداشته شده، اما محدودیت‌های کشورهای اروپایی، فرانسه و انگلیس همچنان برقرار است و محدودیت سایر کشورها هم در حال بررسی است.
جهان درگیر سویه اومیکرون است و حالا نشانه‌های این درگیری از چندی قبل در ایران هم دیده شده؛ هر چند که هنوز موارد ابتلا بالا نیست و نتوانسته بر آمارهای روزانه ابتلا و مرگ تأثیر بگذارد، اما نکته اینجاست که گفته می‌شود تشخیص اومیکرون در ایران مانند کشورهای دیگر نیست.
همراه با تیم‌های اورژانس تهران در یک روز کاری

آمبولانس‌ها در وضعیت اورژانس

گزارش
«توقف» برای نیروهای اورژانس واژه تلخی است، اما هر روز تکرار می‌شود؛ تکراری که ماراتن مشقت‌بار آمبولانس‌ها در شهر را رقم زده است. شهر از ترافیک سنگین، قفل است، خیابان‌ها پر از ماشین‌های مزاحم است، راننده‌های لجباز راه را می‌بندند یا در رقابت با آمبولانس‌ها در سریع‌تر راندن پیشی می‌گیرند. در مسیرهای باز شده برای حرکت آمبولانس، همیشه مسابقه‌ای در پیش است، خودروها، برای چسباندن خود به سپر آمبولانس، وارد رقابت می‌شوند و این موضوع، برای راننده آمبولانس به‌شدت استرس‌آور است.