• شنبه 18 دی 1400
  • السَّبْت 4 جمادی الثانی 1443
  • 2022 Jan 08

کمترین نرخ بیکاری در 25 سال گذشته

در پاییز امسال، از جمعیت بیکاران ایران 132هزارو738نفر کاسته شده که 122هزارو111نفر به جرگه شاغلان پیوسته و 10هزارو626نفر نیز عطای بازار کار را به لقایش بخشیده‌اند؛ با این تغییرات، نرخ بیکاری ایران به 8.9درصد رسیده که کمترین مقدار در ربع قرن اخیر است. به گزارش همشهری، آخرین اطلاعات رسمی مرکز آمار ایران از بازار کار کشور حاکی است: در فصل پاییز امسال، هرچند روند کاهشی نرخ مشارکت اقتصادی ادامه داشته و 0.5درصد پایین آمده است
پیام رهبر معظم انقلاب در تقارن تشییع پیکر شهدا با روز شهادت حضرت فاطمه س

خیر کثیر

میزبانی از شهدا در 5منطقه تهران

اوکراین و ترور ذهنی

نام اوکراین می‌آید ذهنتان کجا می‌رود؛ کشور اوکراین یا شلیک به هواپیمای اوکراینی؟ آبان چی؛ ماه آبان یا حوادث آبان98؟ چرا این کدگذاری‌ها در ذهن شما انجام می‌شود؟ چه‌کسی ذهن شما را برچسب زده است؟ این برچسب‌ها و کدگذاری‌ها چه ادراک و رفتاری را می‌سازد؟

چرا 18 دی، یوم‌الله است؟

رهبر معظم انقلاب، سیلی موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد در پی شهادت حاج‌قاسم سلیمانی را یوم‌الله نامیدند. قبل‌تر هم بارها تذکر داده بودند که نباید بگذاریم این ایام‌الله فراموش شود.

بازی غربی‌ها با برگ سوخته زمان

هشتمین دور از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام درحالی طی روزهای اخیر در وین ادامه دارد که همه طرف‌های حاضر در گفت‌وگو به پیشرفت‌های حاصل‌شده اذعان دارند و معتقدند چشم‌انداز دستیابی به توافق در روزهای آینده روشن است و رایزنی‌ها در چارچوب‌های مختلف همچنان به‌صورت فشرده ادامه دارد.

هشدار درباره همه‌گیری آنفلوآنزا

متخصصان عفونی نسبت به پاندمی آنفلوآنزا هشدار می‌دهند؛ این در حالی است که اکنون جهان درگیر سویه اومیکرون کروناست و هر روز رکورد جدیدی در این‌باره ثبت می‌شود.
برداشته‌شدن گام اول شهرداری تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر در مناطق 2و 5

آغاز ساماندهی رود دره فرحزاد

فرحزاد، روددره خوش آب‌وهوای تهران چند سالی می‌شود که از چند جبهه تحت فشار قرار گرفته تا جدی‌ترین آسیب‌ها به این منطقه بکر پایتخت وارد شود. ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخریب حاشیه رودخانه از یک‌سو و حضور معتادان و بزهکاران و تشکیل بیقوله‌ها از سوی دیگر، باعث شده تا فرحزاد، دیگر آن فرحزاد قبل نباشد.

میزان تمایل مردم ایران به تزریق دوز سوم

آزمون تاریخی روسیه در قزاقستان

5 اقدام اساسی ایران در بررسی حادثه هواپیمای اوکراینی

داستان‌های من سیاسی نیستند