17
شنبه 18 دی 1400
شماره 8407
ورزشی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پشت‌ خط‌زن/ اسفندیار و میچلتو؟

سال۲۰۱۹ که تیم والیبال نوجوانان ایران قهرمان مسابقات زیر ۱۹سال جهان شد، یک یل خوش‌قواره 2جایزه انفرادی مسابقات را گرفت؛ او کسی نبود جز امیرحسین اسفندیار که با قد 2متر و 7سانتی‌متر، یکی از بهترین دریافت‌کننده‌های دنیای والیبال لقب گرفت. اسفندیار اگرچه هنوز از بهترین‌های والیبال ماست، اما یک ‌سال وقت خود را در لیگ بی‌کیفیت بلژیک هدر داد. در حدی که آلکنو، سرمربی پیشین تیم ملی او را به المپیک نبرد.
ویژه
نواک جوکوویچ برای گرفتن بیست‌ویکمین جام قهرمانی‌اش در گرانداسلم‌ها به ملبورن رفت اما بعد از 5ساعت بازداشت در فرودگاه، در یکی از بدترین‌ هتل‌های این کشور که مخصوص پناهجویان است قرنطینه شد.
صندلی ریاست فدراسیون تکواندو بعد از 21سال به شخص دیگری جز سیدمحمد پولادگر رسید. طبق پیش‌بینی‌ها در روز انتخابات از 5نامزد پست ریاست که در مجمع حضور داشتند 3نفر کنار کشیدند تا ساعی و پولادگر برای رسیدن به صندلی ریاست با یکدیگر رقابت کنند.
یکی از بزرگ‌ترین اشکالات گرفته‌شده از یحیی گل‌محمدی طی 2 فصل اخیر، بی‌اعتنایی او به بازیکنان جوان تیمش بود. بعد از انبوه فشارها و پس از اینکه خرید بزرگی مثل رضا اسدی در میانه میدان جواب نداد و کمال کامیابی‌نیا هم پرنوسان ظاهر شد، سرانجام نوبت به محمد شریفی رسید تا به‌عنوان یکی از 2 هافبک میانی سرخپوشان کنار میلاد سرلک به میدان برود.
سرانجام گمانه‌زنی‌ها به حقیقت پیوست و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس و استقلال رسما از مسابقات فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند. حتی گل‌گهر سیرجان هم موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای نشد تا سپاهان و فولاد تنها نمایندگان ایران در این مسابقات باشند.
بعد از 2سال تعطیلی، بالاخره تیم ملی فوتسال زنان هم تشکیل شد. این تیم یک سال در زمان فدراسیون قبلی فعالیت نداشت و یک سال هم منتظر بود فدراسیون جدید سرمربی انتخاب کند.
روز گذشته تعدادی از کانال‌های خبری به‌صورت هماهنگ در فضای مجازی خبری منتشر کردند با این مضمون که یکی از روسای فدراسیون‌ها در مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌الزهراس با وزیر ورزش درگیری لفظی داشته است.

حذف از آسیا شوک بزرگی بود

مهدی ترابی، ستاره پرسپولیس درباره احتمال ترک این تیم می‌گوید: دوست دارم بمانم، کجا بهتر از پرسپولیس؟
پرسپولیس امروز در حالی برابر پدیده مشهد قرار خواهد گرفت که جو اردوی این تیم تحت‌تأثیر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد.
قهرمان لیگ فقرا کیست؟

قهرمان لیگ فقرا کیست؟

اساسا ارزیابی سنجه‌های کیفی کار راحتی نیست و به همین دلیل زشتی و زیبایی را به همین راحتی نمی‌توان قضاوت کرد. با این حال بدون پیچیدگی‌های فنی و فلسفی هم آشکار است که لیگ بیست‌ویکم فوتبال حرفه‌ای در ایران از سطح بالایی برخوردار نیست.
این لیگ «کفش طلا» ندارد
به‌طور کلی لیگ بیست‌ویکم فوتبال ایران از نظر کیفی در سطح پایینی قرار دارد و میانگین گلزنی در این فصل هم اصلا چنگی به دل نمی‌زند. این وضعیت در برخی هفته‌ها رسما «وحشتناک» می‌شود، مثل هفته هفتم که در 8بازی تنها 9گل به ثمر رسید! باز وضعیت گلزنی در هفته سیزدهم خیلی بد نبود و در 8مسابقه شاهد به ثمر رسیدن 16گل بودیم.
لیگ برتر ایران جام خلیج فارس -فصل بیست ویکم

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته چهاردهم

برنامه بازی‌ها/ لیگ برتر هفته چهاردهم

جدول‌اعداد | 4116

اعداد 1 تا 9 را طوری در خانه‌های سفید قرار دهید که هر رقم در سطرها، ستون‌ها و مربع‌های کوچک 3 در 3 یک‌بار دیده شود. پاسخ‌ها در ادامه آمده است.

جدول 8407

جدول 8407
PDF ورزشی
کوتاه ورزشی
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز و امشب برگزار می‌شود تا تیم‌ها به هفته پایانی نیم‌فصل برسند. این بار هم مثل چند هفته اخیر همه بازی‌ها در یک روز برگزار می‌شود تا صدرنشین جدول در هفته ماقبل‌پایانی نیم‌فصل، قبل از ساعت19امشب مشخص شود.
از مدت‌ها پیش انتظار حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا می‌رفت، اما به‌نظر می‌رسید درصورت وقوع این اتفاق، گل‌گهر سیرجان یکی از تیم‌هایی باشد که از سهمیه ایران استفاده کند.
تیم سپاهان با داشتن 4بازیکن در تیم منتخب هفته سیزدهم از این لحاظ رکورددار شد. ذوب‌آهن هم 3بازیکن در این تیم داشت تا 7نفر از 11بازیکن منتخب هفته از تیم‌های اصفهانی آمده باشند.