• شنبه 20 آذر 1400
  • السَّبْت 6 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 11

بانک‌ها و شبه‌دولتی‌ها ؛ مالکان عمده خانه‌های خالی

طبق تازه‌ترین آمارها تعداد خانه‌های خالی ایران 2.3میلیون واحد برآورد شده که معادل 8.4درصد کل موجودی مسکن است
از مجموع خانه‌های قابل سکونت در ایران که کدپستی برای آنها صادر شده، تاکنون 2میلیون و 300هزار واحد مسکونی به‌عنوان خانه خالی شناسایی شده که 900هزار واحد از آنها، یعنی معادل 40درصد، به اشخاص حقوقی یعنی بانک‌ها، نهادها و شبه‌دولتی‌ها اختصاص دارد.

احیای 4‌بنای قاجاری در پایتخت

محله‌های امیریه، منیریه، فروزش، سنگلج، تختی و پامنار، هسته اصلی تهران قدیم بوده‌اند؛ محله‌هایی باهویت که هنوز بناهایی با معماری ارزشمند دارند و تلاش می‌شود بخشی از آنها حفظ و احیا شوند.

از تهران؛‌ با تولدی دیگر...

روزی روزگاری داشتم از حوالی محله‌مان عبور می‌کردم. 10سالی هست که در این منطقه ساکنم؛ هرچند که همین 10سال هم کفایت نمی‌کند تا متوجه زیر و بم و تاریخچه کهن آن بشوم؛ همین حوالی مختاری و پایین مهدیه تهران را می‌گویم. تازگی‌ها که مترو زده‌اند، مدام از مترو به سمت پایین می‌روم.
گفت‌وگو با رئیس انجمن مددکاری ایران درباره دلایل گریز دختران از خانه و وقایع پس از آن

عوامل فرار دختران پابرجا مانده‌اند

روناک و روایت فرارش از خانه، شاید نخستین هشدار بلندی بود که گوش همه را بدهکار قصه تلخ دختران فراری کرد. «دوران سرکشی» سریالی بود که در سال1381 با جسارت بالایی ساخته شد و با همه محدودیت‌ها توانست تصویر قابل‌قبولی از یک آسیب اجتماعی مگو برای آحاد جامعه بسازد.

چوب حراج  کریستی بر آثار هخامنشی و اشکانی

حراج کریستی در لندن در تازه‌ترین اقدام خود در فروش آثار تاریخی 3اثر باستانی قاچاق شده از ایران را در تاریخ 8دسامبر به حراج گذاشت.

حضور پرقدرت ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی

فرهنگ رفتاری خانوار موضوعی بود که مرکز آمار ایران در گزارش نتایج اولیه طرح آمارگیری 99 به آن پرداخته است و براساس این گزارش آماری در سال۹۹ بیش از ۶۵درصد افراد ۱۵ساله و بیشتر حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو بوده‌اند.
دومین بخش از دور هفتم مذاکرات لغو تحریم‌های ایران در فضای مثبت‌تری ادامه یافت

بازگشت غرب به طرح ایران در وین

دومین بخش از دور هفتم مذاکرات احیای برجام در وین با نشست عصر پنجشنبه «کمیسیون مشترک برجام» در هتل کوبورگ آغاز شد. برآوردها از این نشست نشان می‌دهد با وجود اراده طرفین برای ادامه مذاکرات و «نگاه روبه‌جلو»، تلاش‌ها برای دستیابی به چارچوبی مورد توافق برای ادامه مذاکرات همچنان ادامه دارد؛ موضوعی که علی باقری‌کنی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز پس ‌از پایان گفت‌وگوهای اولیه بر آن تأکید کردند.

306 برف روب مکانیزه‌جدید در پایتخت

ایجاد دهکده‌های آبی در پایتخت طبیعت ایران