• سه شنبه 16 آذر 1400
  • الثُّلاثَاء 2 جمادی الاول 1443
  • 2021 Dec 07

ساخت تهران با علم و فناوری

شهردار تهران: برای ایجاد تحول در شهر نیازمند بهره‌مندی از حضور پرشکوه و پرنشاط دانشجویان هستیم
آیین بزرگداشت روز دانشجو و تقدیر شهردار تهران از رتبه‌های برتر کنکور با حضور دانشجویانی که با رتبه زیر هزار در امسال و سال گذشته به جمع دانشگاهیان پیوستند، برگزار شد. شهردار تهران در این مراسم گفت: «شهر تهران باید با هویت علم و فناوری ساخته شود. زیرا مهم‌ترین دانشگاه‌ها در تهران هستند و این شهر امکاناتی دارد که باید بتوانیم با استفاده از آنها دردها و آلام مردم را حل کنیم.»

چهره فقر در پستوی کوره‌پزخانه‌ها

وقتی حرف از فقر و نداری در پایتخت می‌شود، کافی است سری به مناطق جنوبی تهران و به‌خصوص حاشیه منطقه‌19 و محله‌های اسماعیل‌آباد و دولتخواه جنوبی زد؛ محله‌هایی که سال‌های دور، جدا از بافت شهری به‌عنوان کاربری آجرپزی ساخته شدند اما اکنون پس از رشد شهرنشینی، کوره‌ها در دل بافت شهری افتاده‌اند؛

عقب‌افتادگی در مناسب‌سازی فضاهای شهری

کلانشهر تهران هم‌اکنون 2304بوستان در سطوح محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارد که کمتر از 3درصد از آنها برای افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی‌ شده است.

تشدید بحران بی‌اعتمادی به بورس

به‌دنبال کاهش شدید اقبال به بورس، بازارهای سنتی املاک و طلا دوباره در معرض توجه صاحبان نقدینگی قرار گرفته‌اند
در شرایطی که تمایل به سرمایه‌گذاری در بورس روزبه‌روز در حال کاهش است، توجه صاحبان نقدینگی بار دیگر به بازارهایی که به‌طور سنتی مورد توجه ایرانیان بوده، یعنی بازارهای املاک و طلا جلب شده است.

روزگار دانشجویان مجازی

دانشجویان سال اول و دوم هیچ ذهنیت زیادی از دانشگاه، کلاس درس و فعالیت‌های صنفی و مدنی ندارند، تنها نخ اتصال‌شان با دانشگاه یک مانیتور بزرگ و سامانه آموزشی است که آنها را به کلاس مجازی متصل می‌کند.

بیگاری به اسم شغل دانشجویی

«الو سلام، پت‌شاپ را گرفتم! ببخشید دانشجو هستم شرایط کاری‌تان را لطف کنید، بفرمایید؟» پشت خط، سگ و گربه‌ها زمین و زمان را گذاشته‌اند، روی سرشان. صاحب پت‌شاپ مرکز نگهداری حیوانات خانگی خیلی آرام صحبت می‌کند. صدا به صدا نمی‌رسد.

75 درصد از بازار اسلحه دنیا در دست غرب

منع تردد، مختل‌شدن زنجیره تامین کالا، کاهش میزان تقاضا و عواملی از این دست اقتصاد جهانی را با چالش‌های بسیاری مواجه ساخته است.

امتحان حضوری در آزمون کرونا

پیه کلاس‌های آنلاین و آموزش مجازی را به تن مالیده‌اند و 2سال است پا به پای فرزندان تازه مدرسه رفته خود کتاب‌های درسی و حروف الفبا و لوح‌‌خوانی و... را زیر و رو می‌کنند. با شروع کرونا در کشور، والدین همه سختی‌های آموزش مجازی را به جان خریده‌اند تا فرزندان خود را از خطر ابتلا به کرونا دور نگه دارند.

پایان پاندمی؛2022 به شرط واکسیناسیون 75درصدی

کاسبی مرگ درآخرین رمان اگلوف

شبکه‌های اجتماعی اختصاصی

آخرین خبر/ نیروی انتظامی «فرماندهی کل» می‌شود