• پنج شنبه 25 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 9 صفر 1446
  • 2024 Aug 15
سه شنبه 16 آذر 1400
کد مطلب : 147444
+
-

شبکه‌های اجتماعی اختصاصی

پس از اختلاف با توییتر و فیسبوک، شبکه اجتماعی دونالد ترامپ توانسته یک‌میلیارد دلار سرمایه جذب کند و برای آغاز کارش از اوایل سال آینده میلادی آماده شود

فناوری
شبکه‌های اجتماعی اختصاصی

شرکت رسانه‌های اجتماعی جدید دونالد ترامپ و شریک آن اعلام کرده‌اند که توافق‌هایی را برای جذب سرمایه یک‌میلیارد دلاری از سرمایه‌گذاران سازمانی داشته‌اند. رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) را در ‌ماه اکتبر راه‌اندازی کرد.

حقیقتی که ترامپ به‌دنبال آن است
دونالد ترامپ از برنامه‌ای برای ایجاد یک اپلیکیشن پیام‌رسان جدید به نام Truth Social رونمایی کرد که قصد دارد رقیب توییتر و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باشد که اکانت‌های او را پس از حمله مرگبار به ساختمان کنگره ایالات‌متحده در روز ششم ژانویه محدود و سپس ممنوع کردند. در ابتدا کمتر کسی تصورش را می‌کرد که رئیس‌جمهوری پیشین سراغ چنین کاری برود، اما او ظاهرا حاضر است همه کاری را برای رسیدن به اهدافش انجام بدهد.

مشکلات حقوقی دامنه‌دار
ترامپ همچنان در مخاطرات حقوقی گسترده‌ای قرار دارد که هم از دروغ‌های او مبنی بر اینکه شکستش از جو بایدن به‌دلیل تقلب در انتخابات بوده است - که حمله به کنگره را تحریک کرد - و هم از امور مالی او ناشی می‌شود. به گزارش وب‌سایت روزنامه گاردین، در میان تحقیقات انجام‌گرفته درخصوص وضعیت «سازمان ترامپ»، ارزش شخصی خود دونالد ترامپ نیز به‌شدت کاهش یافته است. در‌ ماه اکتبر، برای نخستین‌بار مجله معتبر فوربز او را از فهرست 400ثروتمند آمریکایی حذف کرد که این نشان از کاهش سرمایه‌های او در سال‌های اخیر دارد. ‌ماه گذشته، مایکل کوهن، وکیل پیشین این میلیاردر در مورد تحقیقات دادگاه نیویورک در مورد امور مالیاتی ترامپ گفت « بر این باور است، دادستان‌های نیویورک می‌توانند اگر واقعاً بخواهند دونالد ترامپ را متهم کنند و موفق شوند.»

سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری
برنامه TMTG تبدیل شدن به یک شرکت سهامی عام از طریق ادغام با Digital World Acquisition است. یک شرکت که با هدف خرید یک شرکت خصوصی و عمومی کردن آن تشکیل شده است. در بیانیه مطبوعاتی که روز شنبه توسط TMTG و دیجیتال‌ورد منتشر شد، سرمایه‌گذاران سازمانی معرفی نشدند. این پول پس از ترکیب این دو شرکت از گروه متنوعی از سرمایه‌گذاران خواهد آمد. دیجیتال‌ورد اعلام کرد که این یک‌میلیارد دلار بالاتر از 293میلیون دلاری است که امکان دارد در این پروژه سرمایه‌گذاری کند. پاتریک اورلاندو، مدیر اجرایی دیجیتال ورد در این زمینه گفت: «من مطمئن هستم که TMTG می‌تواند به‌طور مؤثر این سرمایه را برای تسریع و تقویت اجرای کسب‌وکار خود، ازجمله با ادامه جذب استعدادهای برتر، استخدام ارائه‌دهندگان برتر فناوری و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و توسعه تجارت، به‌کار گیرد.»
ترامپ به‌عنوان رئیس TMTG معرفی شده است. او ده‌ها میلیون سهام پاداش ویژه دریافت خواهد کرد؛ اگر شرکت ترکیبی عملکرد خوبی داشته باشد و احتمالاً میلیاردها اسکناس دلار به رئیس‌جمهوری پیشین برساند.

ترامپ چه زمانی استارت می‌زند
دونالد ترامپ 75ساله پس از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره آمریکا اکانت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب از دست داد. او پس از این موضوع اعلام کرد که می‌خواهد شبکه اجتماعی خود را راه‌اندازی کند و به مقابله با غول‌های این حوزه بپردازد. قرار شده است که شبکه
Truth Social اوایل سال۲۰۲۲ کار خود را آغاز کند. ترامپ همچنان امیدوار است که بتواند راهی به انتخابات ریاست‌جمهوری2024آمریکا پیدا کند؛ جایی که باور دارد می‌تواند بار دیگر کرسی از دست‌رفته‌اش را به‌دست آورد. با این حال از آنجا که او حداکثر می‌تواند یک دوره دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا انتخاب شده و برای مدت 4سال در کاخ سفید زندگی کند، شاید با اقبال کمتری هم روبه‌رو باشد.

عشق به شبکه‌های اجتماعی
هیچ سیاستمداری در دنیا به اندازه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا عاشق شبکه‌های اجتماعی نبوده است. او علاقه عجیبی داشت تا اخبار را خود به اطلاع مخاطبانش برساند و در این راه حتی تحلیل‌ها و تفسیرهای خود را هم ارائه می‌داد که گاه مبین درک و شعور سیاسی بسیار پایین او نیز بود. او در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری قبلی هم از توییتر نهایت استفاده را برای تبلیغات برد. ترامپ تنها در توییتر بیش از 88میلیون نفر دنبال‌کننده داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید