13
سه شنبه 16 آذر 1400
شماره 8381
جامعه2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بالاخره سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مصدومان و کشته‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی را در 7ماهه ابتدایی سال1400 منتشر کرد؛ اعداد و ارقامی که نشان می‌دهد میزان تصادفات نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل، 9.2درصد افزایش یافته است؛ جان‌هایی که اگر از قالب عدد و رقم بیرون بیایند و در دل جامعه، خانواده و محیط شغلی دیده شوند، آن وقت می‌توان با روایت‌های دقیق و مستند گفت که خسارت‌های روانی و اقتصادی فراوانی که در پس این حادثه انسانی خونین به‌وجود آمده، چقدر خواهد بود.
در دنیای رسانه‌های سریع، بزک‌شده، مدیاهای رنگارنگ، صوت و تصویر... روزنامه‌ها دیگر روی بورس نیستند. این انزوای کاغذهای خبررسان البته به ایران خلاصه نمی‌شود و همه جهان درگیر پاندمی نخواندن روزنامه‌های چاپی شده‌اند.

حبس خانگی به حکم آلودگی

آلودگی هوا برای بسیاری از کودکان به‌معنای حبس در خانه است. بیشتر کودکان می‌دانند، در روزهایی که کوه‌های شهر ناپدید می‌شوند و شهر رنگ خاکستری به‌خود می‌گیرد، اجازه خروج از خانه ندارند. اگر به آمار روزهای آلودگی هوای شهری مانند تهران از ابتدای سال تا نخستین روزهای آذرماه نگاه کنیم، باید بگوییم که هوای آلوده تهران برای 56روز حکم به حبس خانگی کودکان داده است.