07
سه شنبه 16 آذر 1400
شماره 8381
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
اداره کل حفاظت محیط‌زیست مازندارن با کاشت گیاهان دارویی در مناطق شیب‌دار مخالف است. به‌گزارش ایرنا، حسینعلی ابراهیمی کارنامی معتقد است که ریشه گیاهان دارویی نهایتا۲۰ تا ۴۰سانتی‌متر در خاک پایین می‌رود، اما ریشه بوته‌های مرتعی گاهی تا ۴۰متر در زمین پیش می‌روند و از خاک حفاظت می‌کنند.
۹۸درصد از محصولات کشاورزی ایران در خاک ‌ و 2درصد باقیمانده در گلخانه‌ها تولید می‌شوند.
سازمان ‌ جنگل‌ها اعلام کرد: ویرایش طرح تنفس جنگل به مجلس ارسال می شود.

بسیج ایران برای نجات زاگرس

در پویش مردمی کاشت بذر درختان جنگلی در 11استان زاگرسی 3300هکتار به وسعت جنگل‌ها افزوده می‌شود
پویش مردمی کاشت بذر درختان جنگلی در رویشگاه زاگرس این روزها به اوج خود رسیده و همه برای نجات وسیع‌ترین رویشگاه جنگلی ایران هم‌پیمان شده‌اند. در این پویش مردمی قرار است با کاشت بذر درختان متنوع که با اقلیم 11استان زاگرسی همخوان است، 3300هکتار به وسعت جنگل‌های کشور افزوده شود.
نخستین دستور

نخستین دستور

چهره روز این شماره محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی است. او نخستین رئیس قوه است که دیروز به نامه چند روز قبل عباس مقتدایی، نایب‌رئیس ‌‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به سران قوا پاسخ مثبت داد و از رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خواست، بررسی فوری راهکارهای تحقق اصل۵۰ قانون اساسی درباره حفاظت از محیط‌زیست را آغاز کند.
کلاف سردرگم گردشگری دریایی
حدود یک‌دهه از طرح موضوع توسعه گردشگری دریایی در ایران می‌گذرد و دولت‌ها همچنان بر طبل توسعه گردشگری دریایی ایران می‌کوبند. طی این سال‌ها توسعه گردشگری دریایی در ایران تنها در حد صحبت مانده است و به‌رغم جلسات مکرری که دستگاه‌های مختلف و مرتبط با موضوع گردشگری دریایی با یکدیگر داشته‌اند، هنوز نه تعریف مشخصی از گردشگری دریایی در ایران وجود دارد و نه هدفگذاری دقیقی از راه‌اندازی گردشگری دریایی درا یران انجام شده است.