• پنج شنبه 20 آبان 1400
  • الْخَمِيس 5 ربیع الثانی 1443
  • 2021 Nov 11

گرانی خانه؛ 11برابر در یک دهه

آیا نهضت ملی مسکن می‌تواند 36درصد خانوارهای ایرانی که مستأجرند را صاحب خانه کند؟
براساس آمارهای رسمی با احتساب خانه‌های خالی و اقامتگاه‌های دوم، تعداد خانه‌های موجود در ایران با تعداد خانوارها برابر است؛

عملیات انتقال قلب

مرگ مغزی سما، دختر یک‌ساله بندرعباسی هرچند پدر و مادرش را عزادار کرد، اما تصمیم بزرگ آنها به کودک دیگری در تهران زندگی بخشید. دیروز در جریان عملیاتی سخت و نفسگیر، یک هواپیمای جت و 2بالگرد به پرواز درآمدند تا قلب سما کوچولو در کمترین زمان ممکن از بندرعباس به تهران منتقل و به پسری 16ماهه پیوند زده شود. اما این عملیات چگونه انجام شد؟

مهرجویی و کتاب‌هایش در «جهان رها شده»

مهرجویی می‌گوید که هر نویسنده بزرگی در واقع دارد از خودش مایه می‌گذارد. به تعبیر دقیق‌تر، از تجربه زیسته خودش مایه می‌گذارد تا بتواند داستان و کتاب و رمانی را بنویسد. در واقع یک نویسنده قهار، حتی اگر با زاویه‌دید دوم‌شخص یا سوم‌شخص هم بنویسد، بخشی از خودش را داخل کتاب‌هایش جا می‌گذارد یا اینکه بر آنها تحمیل می‌کند.

معمای رشد و تورم در اقتصاد

سید ابراهیم رئیسی در نخستین نشست با گروهی از اقتصاددانان خواسته تا به این معما پاسخ دهند که چرا وضع شاخص‌های کلان اقتصادی مطلوب نیست، وعده تورم تک‌رقمی محقق نشده و با وجود به‌گفته او تزریق هزاران هزار میلیارد تومان همچنان رشد اقتصادی ایران کمتر از یک درصد است و مهم‌تر اینکه مردم با اینکه میلیاردها دلار یارانه پنهان می‌گیرند، باز هم راضی نیستند؟

فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو

با اجرای مصوبه 28آبان‌ماه شورای هماهنگی اقتصادی سران 3 قوه مبنی بر حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودروهای پرتیراژ داخلی، ایران خودرو و سایپا قیمت‌های جدیدی را برای عرضه محصولاتشان اعلام کرده‌اند.

برخورد شهردار با مسببان ضرب‌وشتم کودک زباله‌گرد

در پی دستور شهردار تهران برای برخورد با عاملان حادثه ضرب و شتم کودک زباله‌گرد، متخلفان عزل شدند.
با داریوش مهرجویی درباره کتاب و نوشتن و دغدغه‌های این روزهایش

دارم کتاب زندگینامه‌ام را می‌نویسم

به‌راحتی مصاحبه نمی‌کند؛ مخصوصاً اگر قرار باشد درباره کتاب‌هایش صحبت کند. تأکید وسواس‌گونه‌ای دارد که حتماً باید کسی پای چنین مصاحبه‌هایی بنشیند که کتاب‌هایش را خوانده باشد؛ آن‌هم دقیق و کامل. به همین دلیل است که مصاحبه با داریوش مهرجویی، فرایندی طولانی‌مدت است. گفت‌وگویی که تقدیم‌تان می‌شود، البته پیش‌درآمدی بر یک گفت‌وگوی کامل‌تر و مفصل‌تر با موضوع کتاب‌های وی است که قولش را گرفته‌ایم.

79کالای‌خوراکی روی خط بحران قیمت