• دو شنبه 10 آبان 1400
  • الإثْنَيْن 25 ربیع الاول 1443
  • 2021 Nov 01

سفر به قلب مشکلات

حضور بی واسطه رئیس جمهوری در میان مردم موجب افزایش امید در جامعه شده است
انتشار یک ویدئو در روزهای اخیر از سفر نخست سیدابراهیم رئیسی به خوزستان که در آن یکی از اهالی رئیس‌جمهوری را به صرف دوغ به اندیکا دعوت می‌کند و قریب به 2ماه بعد رئیس‌جمهوری سرزده به اندیکا می‌رود و به دعوت ساده او پاسخ می‌دهد؛ پاسخی ساده و صمیمی که مورد توجه بسیاری از کابران قرار گرفت.

متولد سال کرونا

چشم‌شان را با «کرونای مثبت» به این دنیا باز می‌کنند و هنوز از درد جدایی از بند ناف خلاص نشده، گرفتار آزمایش و کشت خون می‌شوند که مشخص کند کرونا تا کجای جسم کوچک‌شان رسوخ کرده.

امیدآفرینی خنثی‌کننده حمله سایبری

حملات سایبری اخیر به ایران همزمان با گام‌های مؤثر دولت سیزدهم در کاهش مشکلات کشور صورت می‌گیرد.

جراحی بودجه و تصمیم سخت دولت

تصمیم دولت سیدابراهیم رئیسی برای نجات بودجه ایران بدون تردید می‌تواند سخت و پیچیده باشد.

توجه به بُعد نرم‌افزاری حمل‌ونقل عمومی

تجربه جهانی نشان می‌دهد که راه‌حل حمل‌ونقل و ترافیک شهرهایی شبیه تهران در 3بخش خلاصه می‌شود؛ اول، توسعه حمل‌ونقل عمومی، دوم، توسعه حمل‌ونقل پاک و سوم، محدودیت در استفاده از خودروهای شخصی.

ایران در جنگ سایبری

«جنگ سایبری زیرساختی شروع شده است»؛ این، جمله سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل پس از حمله به سامانه سوخت کشور و چند روز دردسر برای مردم به صراحت نشان می‌دهد حملات به زیرساخت‌های حیاتی کشور که در ماه‌های اخیر شدت یافته بود اکنون به اوج خود رسیده است.

واکسن آنفلوآنزا؛فعلا نیاز نیست

«واکسن آنفلوآنزا نداریم.» این پاسخی است که این روزها از سوی داروخانه‌داران بسیار شنیده می‌شود.

طرح ضدتورمی دولت در راه است

دولت عزم خود را جزم کرده تا به هر قیمتی که شده کسری بودجه را به‌عنوان موتور محرک تورم مدیریت کند. گام نخست دولت تنظیم دخل و خرج 4‌ماه پایانی امسال، با کمترین اثر تورمی است. به باور کارشناسان، کسری بودجه مهم‌ترین موتور محرک تورم در اقتصاد است، در نتیجه مهار کردن کسری بودجه می‌تواند اثر مهمی بر کنترل تورم فزاینده سال‌های اخیر داشته باشد.

آخرین فرصت نجات زمین

حمله به آلودگی هوا با 10هزار موتورسیکلت برقی