• شنبه 20 شهریور 1400
  • السَّبْت 3 صفر 1443
  • 2021 Sep 11

گام بلند برای قطع زنجیره کرونا

آمار فوتی‌های کرونا پس از 27 روز سیاه، به زیر 500 نفر یعنی 445 نفر در روز رسید، مسئولان نظام سلامت می‌گویند کشور از قله پیک پنجم کرونا عبور کرده است
سرانجام پس از گذشت 27روز آمار فوتی‌های کرونا به زیر 500نفر در روز رسید. آماری که اگرچه همچنان بسیار زیاد است اما روند کاهش آن می‌تواند امیدوارکننده باشد. آخرین‌بار، 23مرداد بود که با ثبت مرگ 466نفر، آمار فوتی‌های کرونا در یک روز، به زیر 500نفر رسید.
هر روز بیش‌از 5/4میلیون ساعت از عمر تهرانی‌ها در ترافیک هدر می‌رود

31دقیقه در روز؛ اتلاف عمر هر تهرانی در ترافیک

تهرانی‌ها به‌طور میانگین روزانه 31دقیقه از وقتشان در ترافیک تلف می‌شود. ماجرا وقتی دردناک‌تر می‌شود که طبق آمار مشترک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و پلیس راهور، می‌توان گفت که جمعیت بیش از 9میلیون نفری پایتخت، در مجموع روزانه 4میلیون و 650هزار ساعت و سالانه بیش‌از یک‌ونیم میلیارد ساعت در ترافیک سپری می‌کنند.

11سپتامبر نقطه آغاز افول آمریکا

برای قضاوت درباره دستاوردها و ناکامی‌های آمریکا پس از جنگ 20‌ساله افغانستان، پیش از هر چیز باید توجه داشته باشیم که این کشور پس از حملات 11سپتامبر2001، به کلی مسیر اشتباهی را برای سیاست‌های خود انتخاب کرد.

افسردگی؛ بحرانی فراتر از کرونا

استمرار همه‌گیری کرونا، آسیب‌های اجتماعی و روانی ناشی از آن را به‌عنوان یک دغدغه به کانون توجه جامعه‌شناسان و روانشناسان آورده است. هفته پیش بود که جلسه‌ای با موضوع پیامدهای اجتماعی کرونا در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس سازمان بهزیستی تشکیل شد.

آیا آمریکا در جنگ با تروریسم پیروز شد؟

از وقتی که آمریکا در واکنش به حملات تروریستی 11 سپتامبر به نیویورک و واشنگتن «جنگ علیه ترور» را در مقیاسی جهانی اعلام کرد، اهداف و ماموریت این کارزار بارها و بارها به‌خاطر تغییر تهدیدات در این دو دهه مرور و بازبینی شده‌اند.

هفته دیپلماسی

رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وزیر خارجه ادامه دارد و راهبرد سیاست‌خارجی دولت سیزدهم حداقل در 3حوزه «مذاکرات برجام و فعالیت‌های هسته‌ای»، «سیاستگذاری با کشورهای عربی» و «حمایت از صلح در کشورهای همجوار» در حال شکل‌گیری و آشکار شدن است.