07
شنبه 20 شهریور 1400
شماره 8311
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور از بارش باران پراکنده در ۵استان و وزش باد شدید در نوار شرقی خبر داد.
20 ماه از پاندمی کرونا در جهان می‌گذرد. در یک‌سال نخست صنعت گردشگری جهان به‌طور کامل با رکود مواجه شد اما همزمان با آغاز واکسیناسیون در جهان حالا نزدیک به یک‌سال است که صنعت گردشگری در تعدادی از کشورهای جهان بازیابی شده و فعالیت‌های مرتبط با سفر و گردشگری به شرط واکسن ازسرگرفته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از تشکیل شورای راهبردی به‌منظور حفظ بافت منظر فرهنگی منطقه ‌جهانی هورامان با حضور کارشناسان اداره‌های میراث فرهنگی 2 استان کردستان و کرمانشاه خبر داد.

نفس‌های آخر دریاچه ارومیه

آب دریاچه ارومیه با نرسیدن حقابه در یک سال اخیر، ۲ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است/ تاکنون 36سد در حوضه آبریز ارومیه به بهره‌برداری رسیده و‌ 43سد دیگر در دست مطالعه و ساخت است
محیط ‌زیست
طی 7سال، 15هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای ششمین دریاچه بزرگ آب شور دنیا هزینه شد، اما تصاویر رسیده از ایستگاه فضایی چین نشان می‌دهد که تراز آب و وسعت این دریاچه در بدترین شرایط ممکن خود قرار دارد. ا
ریه‌های شرق ایران مملو از گردوغبار است

ریه‌های شرق ایران مملو از گردوغبار است

گزارش‌ها، آمارها و نقشه‌های هواشناسی در هفته‌های اخیر نشان می‌دهد، خیزش گردوغبار در مناطق شرق کشور شدت گرفته و براساس آخرین گزارش هواشناسی خیزش گردو خاک پدیده غالب هواشناسی در چند روز آینده در شرق کشور به‌ویژه شمال سیستان و خراسان جنوبی خواهد بود.
تیر خلاص به خرس قهوه‌ای فیروزکوه
تیر خلاص به خرس قهوه‌ای فیروزکوه
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فیروزکوه با تأیید مرگ یک قلاده خرس قهوه‌ای بالغ در این شهرستان، گفت: این خرس بر اثر اصابت ۲گلوله شکاری از فاصله نزدیک به حیوان، کشته شده‌ است.