• دو شنبه 11 مرداد 1400
  • الإثْنَيْن 23 ذی الحجه 1442
  • 2021 Aug 02

از مردم به‌خاطر رنج‌هایی که کشیدند عذرخواهی می‌کنم

روحانی:‌در شرایط جنگی مسیر را برای زندگی عادی مردم فراهم کردیم
آخرین جلسه کابینه دولت تدبیروامید دیروز با خداحافظی جمع‌و‌جور، آرام، معمولی و کوتاه اعضای هیأت دولت برگزار شد؛ هم زودتر از همیشه نشست آخر را برگزار کردند و هم حضور کوتاهی بین خبرنگاران مستقر در حیاط دولت داشتند.

صداهایی که شنیده‌نمی‌شود

جامعه ایرانی در چند سال گذشته، به‌طور پیوسته با سلسله رویدادهای ناگواری مواجه بوده است. اگر کرونا و تحریم‌های اقتصادی را 2متغیر اثرگذار مهم در نظر بگیریم، اولی در یک سال و نیم گذشته و دومی در 3سال و نیم گذشته، به‌طور مستمر در پس‌زمینه زیست ایرانیان جریان داشته و شرایط طاقت‌فرسایی را برای مردم رقم زده‌اند.

نگرانی دوقطبی بی‌افقی همه‌گیر

ارجاع طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و سازماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» از سوی مجلس به کمیسیون مشترک موضوع اصل85، افکار عمومی را در این روزها ملتهب و بخش‌های مهمی از جامعه را سخت، نگران کرده است.

جامعه تاب بحران جدید را ندارد

انباشت مشکلات در جامعه باعث تقویت روحیه اعتراضی در مردم شده است. آنها از شرایط موجود عصبانی هستند و تا می‌خواهند به آرامش بازگردند، یک بحران جدید به زندگی آنها تحمیل می‌شود.

وعده ساخت مسکن واقعیت یا سراب

امروز تعداد خانوارهای بدون مسکن و اجاره‌نشین در شهرهای بزرگ ایران با توجه به نرخ بیکاری و درآمد اندک بسیار زیاد است، و دیگر خانه‌دارشدن به یک‌ رؤیا و آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

پاسخ‌های علمی به شایعات عوارض واکسن

روند واکسیناسیون کرونا با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام است و همین موضوع سبب شده تا افراد بیشتری با عوارض موضعی ناشی از تزریق واکسن‌ مواجه شوند؛ هر چند که تاکنون گزارش مستندی مبنی بر ایجاد عارضه‌های خطرناک یا مرگ بر اثر تزریق واکسن گزارش نشده، اما برخی افراد از دردها و مشکلاتی که پس از تزریق گریبانشان را گرفته، شکایت می‌کنند؛ عوارضی که منجر شده برخی از ترس، نسبت به واکسیناسیون تردید پیدا کنند.

راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن ایرانی تا نیمه مرداد

صبح دیروز رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در شهرستان پاکدشت استان تهران، ضمن بازدید از چند مدرسه جدید برکت در مناطق محروم این شهرستان، به‌صورت ویدئوکنفرانسی 150مدرسه و 150مسجد و مرکز فرهنگی احداث شده در مناطق محروم و روستایی کشور را افتتاح کرد.

گام‌های آخر رئیسی برای تشکیل کابینه سیزدهم

سیدابراهیم رئیسی قرار است فردا - سه‌شنبه - آخرین مرحله قانونی را طی کند تا به‌عنوان رئیس‌جمهور معرفی و آماده برگزاری مراسم تحلیف شود.

زورآزمایی بزرگان در بازار مسکن

راهکارهای بدون مجری

شورای پنجم نماد شفافیت بود، نه صیانت