10
دو شنبه 11 مرداد 1400
شماره 8282
جامعه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
درباره طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌ مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌ اجتماعی» که بررسی آن بر اساس اصل ۸۵، ششم مرداد به تصویب رسید، به ایسنا‌ گفت: ضربه جبران ناپذیری به کسب و کارهای خرد و غیر رسمی زنان کشور وارد شده است و این گروه‌های کارآفرین که در قالب تعاونی‌ها، صندوق‌های خرد کشاورزی شهری و روستایی و یا زنان همیار سرپرست خانوار هستند را می‌تواند از پای در آورد.
یادداشت
در رشته جامعه‌شناسی یک نظریه معروف وجود دارد که می‌گوید: تغییرات کمی منجر به تغییرات کیفی می‌شود. یعنی خرده تغییراتی که در سال‌های مختلف اتفاق افتاده‌اند، می‌توانند نظر مردم، برداشت آنها از مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و غیره را تغییر دهند.

صداهایی که شنیده‌نمی‌شود

روایت جامعه‌شناسان از جامعه ایران و پیشنهادهایی برای عبور از خشم اجتماعی
گزارش
جامعه ایرانی در چند سال گذشته، به‌طور پیوسته با سلسله رویدادهای ناگواری مواجه بوده است. اگر کرونا و تحریم‌های اقتصادی را 2متغیر اثرگذار مهم در نظر بگیریم، اولی در یک سال و نیم گذشته و دومی در 3سال و نیم گذشته، به‌طور مستمر در پس‌زمینه زیست ایرانیان جریان داشته و شرایط طاقت‌فرسایی را برای مردم رقم زده‌اند.
PDF جامعه
کوتاه جامعه
انباشت مشکلات در جامعه باعث تقویت روحیه اعتراضی در مردم شده است. آنها از شرایط موجود عصبانی هستند و تا می‌خواهند به آرامش بازگردند، یک بحران جدید به زندگی آنها تحمیل می‌شود.