22
دو شنبه 11 مرداد 1400
شماره 8282
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
زوال عقل در پایان میانسالی و شروع دوران پیری، بخشی از زندگی آدمی است که برای خود شخص و اطرافیان شرایط ویژه و گاهی بحرانی را پدید می‌آورد. داستان فیلم پدر، از نگاه فرد مبتلا به آلزایمر جلوی دوربین می‌رود و آنچه ما می‌بینیم، وقایعی هستند که یک فرد مبتلا به زوال عقل از وقایع اطراف خود درک می‌کند.
یکی از بزرگ‌ترین بازیگران معاصر سینما با بزرگ‌ترین کمپانی سازنده محصولات سرگرم‌کننده، وارد یک دعوای حقوقی شده است. خبر شکایت اسکارلت یوهانسون از دیزنی اکنون در صدر اخبار خبرگزاری‌های بین‌المللی قرار گرفته و هر یک از این خبرگزاری‌ها ضمن ارائه گزارش‌هایی از این خبر، تحلیل خاص خود را نیز درباره آن ارائه داده‌اند.
خواکین فونیکس در سال‌های اخیر در نقش‌‍‌های زیادی ظاهر شده، اما نقش اخیرش در فیلم «بلوار ناامیدی» نقش منحصر به فردی است. به گزارش مارکا، در نخستین تصاویر فیلم «بلوار ناامیدی» چهره خواکین فونیکس کاملا متفاوت نسبت به چهره وی در فیلم «جوکر» به‌نظر می‌رسد.
جلال ستاری که بود و چرا فقدان او تا این اندازه عظیم است؟

پرده آخر؛ مرگِ جلال

کارنامه جلال ستاری آنقدر پر برگ ‌و بار است که به سختی می‌توان همه آنها را فهرست کرد. شمار کتاب‌های او بنا به‌گفته‌ها، اعم از تألیف و ترجمه، بیش از 100جلد است. حتی فهرست‌کردن کتاب‌های او تمام صفحه روزنامه را پر می‌کند. انبوه مقاله‌ها و نوشته‌های پراکنده او از هزاران صفحه بیشتر است.