• پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
  • الْخَمِيس 10 رمضان 1442
  • 2021 Apr 22

خط تخریب مذاکره

در حالی که طرف‌های مذاکرات‌وین از پیشرفت خبر می‌دهند هجمه تبلیغاتی علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده به اوج رسیده است
«گاندو»، «منابع آگاه» و جدیدترین نسخه آن «بازی بی‌پایان» کلیدواژه‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر روند مذاکرات احیای برجام را نشانه گرفته‌ و مذاکره‌کنندگان را مجبور کرده‌اند علاوه بر آنکه در خارج از کشور بر سر احقاق حقوق ایران رایزنی می‌کنند در داخل کشور نیز لباس رزم به تن کنند و مقابل تحریف‌ها و تخریب‌های رقبای سیاسی‌شان بجنگند.
گزارشی از اقداماتی که درطول 14ماه گذشته برای مقابله با گسترش کرونا و آموزش شهروندان در شهر تهران انجام شده است

از همراهی با سوگواران تا ردیابی بیماران

هفته سلامت با شعار «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم‌تر» درحالی شروع شده که سایه سنگین کووید‌-9 همچنان روی سلامت شهروندان خیمه زده است؛ به‌گونه‌ای که براساس آخرین آمارهای رسمی، بیش از 2میلیون و 300هزار مبتلا و نزدیک به 68هزار قربانی در کشور داشته است.

از زمین حفاظت کنید که مادر شماست

از زمین‌خواری تا کوه‌خواری، از گود تا نشست، از حفر چاه تا خشکی قنوات، از دفن غیربهداشتی در خاک تا نفوذ شیرابه، از حریق درختان تا سیراب کردن بستر باغ‌ها به نفت و آب نمک؛ اینها تنها چشمه‌ای از قدردانی انسان در برابر زمین است.

سعدی؛ جهان‌بینی متکی بر جهان دیدگی

یکی از دوستانم از زنده‌یاد استاد اسماعیل سعادت نویسنده و مترجم ممتاز که نثر استواری داشت پرسیده بود که چطور به چنین مرتبه‌ای در نویسندگی دست یافتید.

صعود تولید صنعتی در سال سخت

آمارها نشان می‌دهد میزان سود شرکت‌های بورس در سال قبل 57درصد رشد کرده و سرعت تولید ماشین‌آلات و تجهیزات از اسفند بیشتر شده است.

هم چرخ ورزش می‌چرخد هم چرخ کرونا!

هر روز تعداد هشدارها بالاتر می‌رود، بخشنامه‌های جدیدی صادر می‌شود، در خبرها مسئولان رده بالا، مسئولان رده پایین‌تر را خطاب قرار می‌دهند و از آنها می‌خواهند تا به پروتکل‌ها پایبند باشند.
پای صحبت‌های علیرضا داوودنژاد، کارگردان و بازیگر سینما به بهانه هنرنمایی‌اش بعد از 50سال در فیلم «شنای پروانه»

وفادار ماندم به سینمای ایران

در روزهای کرونازده سینمای ایران و البته جهان، خبر شکستن رکورد فروش بیش از ۴میلیارد در اکران آنلاین برای فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، دور از ذهن نبود؛ چراکه این فیلم در همان سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر که سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را از آن خود کرد خبر از شگفتی‌هایش می‌داد.

زمین را احیا کنیم