2
پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
شماره 8202
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خط تخریب مذاکره

در حالی که طرف‌های مذاکرات‌وین از پیشرفت خبر می‌دهند هجمه تبلیغاتی علیه مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده به اوج رسیده است
گزارش
«گاندو»، «منابع آگاه» و جدیدترین نسخه آن «بازی بی‌پایان» کلیدواژه‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر روند مذاکرات احیای برجام را نشانه گرفته‌ و مذاکره‌کنندگان را مجبور کرده‌اند علاوه بر آنکه در خارج از کشور بر سر احقاق حقوق ایران رایزنی می‌کنند در داخل کشور نیز لباس رزم به تن کنند و مقابل تحریف‌ها و تخریب‌های رقبای سیاسی‌شان بجنگند.

انتقاد روحانی از سوپرانقلابی‌های ضد‌دولت

رئیس‌جمهور: آمریکایی‌ها علی‌الظاهر برای لغو تحریم‌ها جدی هستند و می‌گویند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم
رئیس‌جمهور در جلسه هیأت‌دولت به روند تخریبی صداوسیما علیه دولت دوازدهم و در رأس آن مذاکره‌کنندگان دستگاه دیپلماسی انتقاد کرد و با بیان اینکه به ظاهر خودشان را انقلابی و سوپرانقلابی می‌دانند و کارشان فقط فحش و دروغ علیه دولت شده است، گفت: بعضی‌ها فیلم هم درست کردند که مال سال‌های گذشته است، روی دستشان باد کرده و پخش می‌کنند؛ اینها با همان تفکرات قدیم هستند، عیبی ندارد برای اینکه ماهیت خودشان را افشا می‌کنند.
اصلاحات منسجم شد، اصولگرایان مشتق
در انتخابات ریاست‌جمهوری1400 احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب در یک جبهه و اصولگرایان در11جبهه اعلام موجودیت کرده‌اند
جبهه‌ها و ائتلاف‌ها همچنان حرف اول و آخر را در رقابت‌های انتخاباتی می‌زنند. اطلاعیه وزارت کشور درباره جبهه‌های دارای مجوز حکایت از برابری نسبی میزان فعالیت آنها در مقایسه با انتخابات سال98 دارند.
احزاب
نشست فعالان سیاسی و حزبی به رسم هرساله با حسن روحانی، رئیس‌جمهور عصر سه‌شنبه با حضور جمع محدودی از فعالان این حوزه با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

بازداشت متهمان اصلی پرونده رشت‌الکتریک و صنایع پوشش ایران

قضایی
سید ابراهیم رئیسی شانزدهم بهمن‌ماه سال گذشته، در جریان سفر استانی به گیلان از کارخانه «رشت‌الکتریک» بازدید و رئیس‌کل دادگستری استان گیلان را مکلف کرد که با به‌کارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت و به‌سرعت وضعیت شرکت رشت‌الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنها را به اطلاع مردم برساند.

ثبات، دغدغه مشترک دو همسایه

سیاست خارجی
شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان سه شنبه در رأس هیأتی وارد تهران شد؛ دیدار با رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس مجلس ازجمله برنامه‌های سفر سه‌روزه اوست.