18
پنج شنبه 2 اردیبهشت 1400
شماره 8202
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
بعد از نامه دبیر کارگروه مد و لباس به ساترا و اعتراض به نوع پوشش‌ها در «دراکولا» به کارگردانی مهران مدیری و درخواست حذف صحنه‌هایی از این سریال شبکه نمایش خانگی، معاون ساترا عنوان کرد که امکان تغییرات اساسی وجود ندارد.
گزارش
نوشتن از وخامت اوضاع کرونا تکراری شده و چه بسا حتی دیگر توجهی را جلب نکند، اما هشدار دادن و رعایت تک‌تک موارد بهداشتی، درحالی‌که خود مسئولان به کندی واکسیناسیون اذعان دارند، تنها امید برای بازگشت اوضاع به شرایط عادی است.

قهرمان و رقیبانش

آخرین فیلم‌های کاراکس، ورهوفن و اندرسون در بخش رقابتی کن2021 با آخرین فیلم فرهادی رقابت خواهند کرد
گزارش
اگرچه هنوز فهرست کاملی از فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی هفتادوچهارمین دوره جشنواره کن که قرار است از 6 تا 17ژوئیه 15 تا 26تیر برگزار شود، اعلام نشده و دبیر هنری این جشنواره تا‌کنون تنها نام سه‌فیلم حاضر در این بخش را فاش کرده، اما با توجه به اخبار بسیاری از خبرگزاری‌ها، انتظار می‌رود، نام فیلم «قهرمان» جدید‌ترین ساخته اصغر فرهادی در 27مه2021 به‌عنوان یکی از فیلم‌های شاخص فهرست رسمی منتخب فیلم‌های جشنواره کن و بخش اصلی رقابتی این جشنواره اعلام شود.
PDF ادب‌وهنر
کوتاه ادب‌وهنر
تاریخ‌نگاران و پژوهشگران هنر، تاریخ نقاشی ایران را معمولاً از قرن سیزدهم و چهاردهم، از شاگردان مکتب کمال‌الملک و هنرجویان مدرسه صنایع مستظرفه، آغاز می‌کنند و بعد کم‌کم به قرن حاضر که سال آخرش را پشت سر می‌گذاریم می‌رسند و مکتب‌ها و نقاشانی که هر کدام نقاشی امروز ایران را گامی به پیش برده‌اند.