• یکشنبه 16 آذر 1399
  • الأحَد 20 ربیع الثانی 1442
  • 2020 Dec 06

فعالیت‌های صنفی دانشجویان در رکود

موتور محرک فعالیت‌های دانشجویی خاموش‌ شده است، عقب‌نشینی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانشگاه، زنگ خطری برای جامعه است که به زودی پیامدهای منفی آن آشکار می‌شود
رکود فعالیت‌های دانشجویی اتفاقی آشکار و نگران‌کننده است. فعالان دانشجویی این موضوع را تأیید می‌کنند و در ماه‌های اخیر کارشناسان حوزه و استادان برخی دانشگاه‌ها هم به این مسئله واکنش نشان داده‌اند.
گزارشی از تأثیر زنجیره پرتکرار حوادث بر جامعه که از سال گذشته آغاز شده و امروز با فراتر رفتن آمار قربانیان کرونا از 50هزارفوت، به اوج رسیده است

ابتلا به سوگ جمعی

قبرهای آهکین، آدم‌های سوگوار، خانواده‌های داغدیده، خانه‌های سیاهپوش، آگهی‌های ترحیم، آدم‌های خموده در کوچه‌ها، آرزوهای بر باد رفته، سلسله‌ای از مرگ‌ها، جیب‌های خالی و صورت‌های درهم و خطوط خستگی بر پیشانی پرستاران و پزشکان و چشمانشان که به امید روشن است؛ این حکایت 290روز شیوع کرونا و مرگ 50هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری است.
پیشنهادهای همشهری برای همدردی با شهروندانی که عزیزانشان قربانی کووید-19 شده‌اند و می‌خواهند یادشان گرامی داشته شود

همدردی با سوگواران در شهر

سوگواری برای عزیزان از‌دست‌رفته، یک اندوه شخصی و یک مراسم عمومی است،

تنهایی محتضران و سوگواران

میان‌ من و او شیشه‌ای بود که صدا از آن رد نمی‌شد. در آن دالان تنگ و بی‌نور - که اسمش اتاق ملاقات بود - من از ورای این شیشه او را می‌دیدم که به سختی نفس می‌کشید.

جهان پساکرونا، ایران پساکرونا

1- پدیده کرونا امری جهانی و بدون مرز است، جان مردمان جهان را به مخاطره انداخته، مقابله با آن نیز در همکاری جهانیان با یکدیگر حاصل می‌شود.

تعطیلی 300هزار واحد صنفی به‌دلیل محدودیت‌ها و رکود

با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از روز گذشته علاوه بر کسب‌و‌کارهای مشمول گروه یک مشاغل، گروه 2شغلی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت شدند. این در حالی است که هنوز مشاغل مشمول گروه‌3 و 4 شغلی به‌دلیل شیوع اپیدمی کرونا همچنان تعطیل خواهند بود.

هفته سرنوشت‌ساز فرمانده

​​​​​​​استقلالی‌ها فردا در حالی با نفت‌آبادان بازی دارند که مصدومیت دست از سر این تیم برنمی‌دارد.

تعطیلی 300هزار واحد صنفی به‌دلیل محدودیت‌ها و رکود