21
یکشنبه 16 آذر 1399
شماره 8103
صفحه اول قرن
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سپاه: نگهبانی از انقلاب

اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسفند 1361منتشر شد
سند
سپاه: نگهبانی از انقلاب
ویژه
دهه60، دهه ممنوعیت‌ها و خط‌قرمزها بود و یکی از نخستین مناهی این دهه، ویدئوی خانگی بود.
درباره‌اش نوشته‌اند: «خرداد 1349 آقای صادق قطب‌زاده برای نخستین بار به نجف آمد و در شب 31خردادماه در منزل [آیت‌الله] سیدمصطفی [خمینی] به سر برد.» و از آن زمان، ارتباطش با امام خمینی قوت گرفت تا جایی‌که هنوز یک‌ هفته از انقلاب نگذشته بود، در جلسه‌ای، او را خطاب قرار داد «به تو حکم شرعی می‌کنم بروی تلویزیون...».
گزارش 2
​​​​​​​در آن روزهای پرشتاب و تنش، او یکی از مردان یکه‌تاز رسانه‌ها و محافل پرشور سیاسی بود؛ از میانه دهه30 ایران را ترک کرد، به خارج از کشور رفت و سال‌های سال در مخالفت با رژیم پهلوی بسیار پر سر و صدا بود، به صورتی که دولت شاهنشاهی از صدور گذرنامه برای او خودداری کرد و تا روزی که با پرواز انقلاب به ایران بازگشت، با پاسپورتی که دولت سوریه به او داده بود در دنیا مسافرت می‌کرد.

عباس دوران را عوض کرد

ترجیح ایران به جنگیدن با صدام
دفاع‌مقدس
اگر این یادداشت را در خرداد61 می‌نوشتم داشتم توضیح می‌دادم که حالا وقتش است صدام را تنبیه کنیم و باید جنگ را تا سقوط صدام ادامه دهیم اما در سال99وقتی بخواهم کوتاه از سال61 بگویم، باید از علل ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر بنویسم.
PDF صفحه اول قرن
کوتاه صفحه اول قرن
​​​​​​​به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال 1361، 3هزار و 568عنوان کتاب با تیراژ کل بیش از 5میلیون منتشر شده است.