11
یکشنبه 16 آذر 1399
شماره 8103
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
در یک اقدام استثنایی، فضانوردان در حال برداشت تربچه تازه در فضا هستند، تلاشی که می‌تواند برای تولید مواد غذایی کاشتنی در ماموریت‌های طولانی مدت به‌ماه و مریخ هم مؤثر باشد.
فناوری ساخت تونل‌های زیر آب در جهان به‌تدریج فراگیرتر می‌شود. در همین نزدیکی ما یعنی شهر استانبول ترکیه تونل اوراسیا آخرین موردی است که امکان حمل‌ونقل از زیر آب را فراهم کرده است.

دانشمند 15ساله چطور شخصیت ‌سال شد؟

برای نخستین بار یک نوجوان به خاطر فعالیت‌های علمی خود از سوی مجله تایم به عنوان شخصیت سال انتخاب شده و نظرها را جلب کرده است
دانش
«گیتانجالی رائو» که روی مجله تایم به‌عنوان کودک سال‌2020 قرار گرفته است، متعلق به دختری 15ساله هندی- آمریکایی و اهل کلرادو‌ست.
قرارداد 33هزار دلاری گیمر 8ساله

قرارداد 33هزار دلاری گیمر 8ساله

جوزف دین از 6سالگی تمرین کرده تا بتواند به تیم 33EAsports بپیوندد و یک قرارداد گران‌قیمت را با سن و سال کم خود به‌دست بیاورد
دنیای گیمرها دنیای شلوغ و عجیب و غریبی است. بسیاری از آنها با قراردادهایی کلان و ارزشمند از تیمی به تیم دیگر می‌روند و بازی می‌کنند.
پهپادی برای پرتاب ماهواره
پهپادی برای پرتاب ماهواره
اگرچه ایده پرتاب‌های فضایی معمولا می‌تواند تصاویری از انفجار و حرکت یک موشک به‌صورت عمودی از روی یک سکوی پرتاب را به‌همراه داشته باشد، اما اخیرا مشاهده شده است که چگونه تعدادی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها می‌خواهند به‌زودی این وضعیت را به‌طور کلی تغییر دهند.