• دو شنبه 17 شهریور 1399
  • الإثْنَيْن 19 محرم 1442
  • 2020 Sep 07

اصلاح رویه‌ دادگاه‌های ویژه اقتصادی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضاییه مبنی بر تداوم فعالیت شعب ویژه دادگاه انقلاب اسلامی جهت رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران و مفسدان اقتصادی با لحاظ برخی اصلاحات، موافقت کردند. به‌گزارش میزان، رئیس قوه قضاییه در نامه‌ای با اشاره به استمرار شرایط و ضرورت‌های اعلام شده در نامه 2سال قبل آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضاییه برای تشکیل این دادگاه‌ها، درخواست مزبور را مطرح و خاطرنشان کرده است به‌زودی پیشنهادات و نیازمندی‌های قانونی قوه قضاییه در جهت مبارزه قاطع، سریع، قانونی و توأم با عدالت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

سایه ساخت‌وساز بر کوچه باغ‌های جماران

جماران تنها یک محله در شمالی‌ترین نقطه شهر تهران نیست؛جماران تنها یک محله قدیمی پایتخت محسوب نمی‌شود.این محله علاوه بر بافت سنتی و تاریخی یادآور زندگی امام‌خمینیره بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

دوراهی شورای‌عالی شهرسازی در جماران

در روزهای اخیر برخی از افراد مطلع در مسئله لغو محدودیت‌های ارتفاعی جماران ابراز نگرانی کرده‌اند.

دادگاه‌های فساد و توجه به حقوق متهم

روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه خبر از موافقت مقام معظم رهبری درخصوص پاره‌ای از اصلاحات درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی داد.

قیمت خودرو با ثبات ارز آرام می‌گیرد

طی 12روز گذشته به‌طور میانگین خودروهای داخلی 12درصد و خودروهای مونتاژی حدود 5درصد گران شده است / پژو207 اتوماتیک با رشد 58میلیون تومانی و جک اس5 با افزایش 40میلیون تومانی قیمت به‌ترتیب سکاندار گرانی خودروها بوده‌اند
نوسان نرخ ارز، صدور مجوز افزایش رسمی هر 3‌ماه یک‌بار قیمت خودروهای داخلی و خودداری سرمایه‌گذاران از عرضه خودروهای ثبت‌نامی به بازار موجب کاهش عرضه و موج تازه گرانی خودرو در حاشیه بازار شده است.

مجازات کرونایی آمد

فقدان ضمانت اجرایی کافی برای پروتکل‌‎های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا یکی انتقادات جدی به شیوه سیاستگذاری این ستاد در ماه‌های اخیر بوده است.

متهمان آزار در برابر هیأت منصفه مجازی

این روزها نام‌های بسیاری را می‌شنویم؛ نام‌های آشنا و ناآشنایی که در فضای مجازی به آزارهای جنسی متهم می‌شوند. گاهی تکذیب و رد ادعاها در پی این افشاگری‌ها می‌آیند و در سایه سکوت بعضی دیگر، داستان غمبار تعرض‌های جنسی همچنان ادامه دارد. پلیس در یک مورد، یکی از متهمان را که زنان بسیاری او را به تجاوز متهم کرده بودند، دستگیر کرد.

طلوع‌«خورشید» در ونیز

13سال از روزی که مجید مجیدی با فیلم «آواز گنجشک‌ها» 1386 به جشنواره بین‌المللی برلین رفت و برای این فیلم نامزد خرس طلایی این جشنواره شد، می‌گذرد و حالا، بعد از 2 فیلم «محمد رسول‌الله» 1394 و «آن سوی ابرها» 1395 که موفقیتی را برای وی در عرصه جهانی به‌دنبال نداشتند، مجیدی بار دیگر با فیلم «خورشید» 1398 به سینمای انسانی‌ای رجعت کرده که مشخصه اصلی سینمای اوست و در جهان او را با این نوع سینما می‌شناسند و ستایش می‌کنند.

گفتاری درباره رسالت دانشمند

غریبه‌های آشنا