• چهار شنبه 31 اردیبهشت 1399
  • الأرْبِعَاء 27 رمضان 1441
  • 2020 May 20

نبرد دستورالعمل با واقعیت

این روزها قیمت کالاها در سطوح مختلف روندی افزایشی پیدا کرده و موجی از انتقادهای تکراری مبنی بر گرانی‌های کمرشکن در حال افزایش است، تا جایی که در روزهای اخیر اظهارنظرهای نمایندگان مجلس رو به اتمام فعلی و وکلای آینده مجلس نشان می‌دهد که تصور غالب همچون 40سال گذشته این است که می‌تواند با ابزار تنبیهی و یا قیمت‌گذاری دولتی جلوی روند فزاینده قیمت‌ها را گرفت و به‌اصطلاح بازار را سرکوب کرد.

باید بیاموزیم که با زلزله زندگی کنیم

شهردار تهران عصر دیروز به مجموعه باغ کتاب رفت تا در برنامه باغ‌رمضان حضور یابد.

جفا به شهروندان تهرانی با صرفا اورهال

3سال پیش در 29اردیبهشت‌ماه1396، مردم شریف تهران همراه یکایک ایرانیان عزیز از همه اقوام، مذاهب و اقلیت‌ها برای ایران و برای تهران به‌پای صندوق‌های رأی آمدند و امیدوار به فردایی بهتر برای همه ایرانیان با انتخابی معنادار و عبرت‌آموز «تکرار کردند»، تا ایران با چهره عقلانی‌اش و تهران با چهره انسانی‌اش حماسه‌آفرین شود.

سوسیالیسم با چهره انسانی اسلام با چهره رحمانی

اصطلاح «سوسیالیسم با چهره انسانی» socialism with a human faces در ادبیات سوسیالیست‌ها آشناست و مسبوق به سابقه. این اصطلاح در دهه1960 از سوی الکساندر دوبچک و لودویک اسوبودا برای تغییرات بنیادین در سیستم کمونیستی چکسلواکی به‌کار گرفته شد.

درخواست شفافیت‌ عضو شورای شهر تهران را به دادگاه کشاند

​​​​​​​صبح دیروز در جلسه علنی شورای شهر تهران «پنهان ماندن آمار تفکیکی و استانی مبتلایان به بیماری کرونا» موضوع نطق پیش از دستور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بود.
روحانی در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور:

رسانه‌ها در آگاه‌کردن مردم و اطلاع‌رسانی درست، بار سنگینی بر دوش دارند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا، با اتحاد، انسجام و همبستگی یک معجزه تاریخی انجام داد، تصریح کرد: وحدت و انسجام عمومی و همراهی مردم با تصمیمات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، باعث عبور موفقیت‌آمیز ما از این مرحله سخت شد و رسانه‌های همگانی در ایجاد و تقویت این همراهی و انسجام، نقش بسیار مهمی ایفا کردند.

23سال پیش اتفاق افتاد