• دو شنبه 29 مهر 1398
  • الإثْنَيْن 21 صفر 1441
  • 2019 Oct 21

بازگشت کلاس‌های شلوغ

در برخی شهرهای بزرگ، کلاس‌های مدارس دولتی شلوغ و پرجمعیت شده، چیزی شبیه دهه 60و 70که در هر نیمکت 3‌دانش‌آموز می‌نشستند و معلم توان آموزش 30تا 40کودک و نوجوان پر انرژی را نداشت و حتی در برخی مناطق محدود، مدارس دو‌شیفته برگزار می‌شدند.
برای نخستین بار جزئیات کار مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان منتشر می‌شود

یک‌صدا و 2 حنجره

همایون شجریان و علیرضا قربانی خوانندگان مطرح موسیقی ایرانی، آلبوم دو صدایی با آهنگسازی مهیار علیزاده منتشر می‌کنند.

تقدم اصلاح روابط دوجانبه به‌جای ابتکار هرمز

انتشار برخی گزارش‌های مثبت درخصوص اصلاح روابط میان ایران با کشورهای عربی امارات و عربستان هنوز فاصله زیادی دارد با آنچه جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان ابتکار صلح هرمز در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرد.

توسعه نگاه بین‌المللی می‌طلبد

طی 100سال اخیر هیچ موضوعی به اندازه توسعه و پیشرفت دغدغه ذهن نخبگان و عامه مردم نبوده است.

عبور پرسپولیس از پیکان و جونیور

در روز بدون تماشاگر آزادی، قرمزها که با مهاجم برزیلی‌شان ۱۰ نفره به نظر می‌آیند، تیم پیکان را به سختی شکست دادند
بعد از 2 شکست برابر سپاهان و شهرخودرو، پرسپولیس سرانجام موفق به کسب پیروزی شد.

الفبای حقوق پای تخته سیاه

چند روز پیش، رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از اجرای طرحی با عنوان «قاضی مدرسه» در این استان خبر داد و گفت که این طرح به‌طور جدی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقای سطح آگاهی‌های حقوقی دانش‌آموزان و شناخت آسیب‌های احتمالی در مدارس استان در حال اجراست.

راه‌ عبور از ابهامات اصل‌113

اصل 113به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دهه‌ها پس از تصویب آن همچنان محل ابهام است؛ همه روسای جمهوری اسلامی ایران به تفاسیر محدودکننده‌ای که از این اصل و درباره اختیارات آنها توسط شورای نگهبان صورت گرفته است، معترض بوده‌اند؛ رئیس‌جمهور فعلی کشور نیز هفته گذشته طی سخنانی در نشست خبری خود گفت: «به‌نظر من اصل ۱۱۳ قانون اساسی، اصل بسیار مهمی است و مردم به رئیس‌جمهور رأی نمی‌دهند که فقط رئیس دستگاه اجرایی باشد.
20‌ماه پس از سقوط هواپیمای تهران- یاسوج، مقصران به خانواده قربانیان معرفی شدند

مقصر اصلی‌ خلبان نبود

20‌ماه پس از فاجعه سقوط هواپیمای ‌ای‌تی‌آر ATR شرکت آسمان در ارتفاعات دنا که منجر به جان باختن 66سرنشین آن شد گزارش تیم کارشناسی 3نفره از کوتاهی و قصور شرکت آسمان، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌های کشور حکایت دارد.