• یکشنبه 20 آبان 1397
  • الأحَد 2 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 11

گام‌های معلق آمریکا در تحریم

واردات دارو به‌رغم تکذیب مقامات آمریکا، در سایه تحریم‌های یکجانبه به حالت تعلیق درآمده و به‌دلیل مشخص‌نبودن بانک‌های مستثناشده از تحریم، تخصیص ارز به این واردات نیز متوقف شده است
دور دوم تحریم‌های آمریکا همانگونه که وعده داده شده بود، از دوشنبه گذشته آغاز شد اما طبق انتظار اقتصاد ایران واکنش چندانی به آن نشان نداد.

قهرمان‌هایی خارج از قاب

دیروز بازی فینال باشگاه‌های آسیا در تهران در حالی برگزار شد که پارک‌ها میزبان‌شهروندانی بودند که امکان حضور در استادیوم را نداشتند. همچنین استادیوم آزادی میزبان حضور پرتعداد زنان دوستدار فوتبال بود.

زنگ پایان سد‌سازی‌ و انرژی برقابی

یکی از تأثیرگذارترین و معتبرترین مجلات علمی دنیا PNAS اخیرا مقاله‌ای به قلم 5نفر از دانشمندان دانشگاه ایالتی میشیگان تحت عنوان «پایداری انرژی برقابی در قرن 21» منتشر کرده است.

پرفروش بدون روتوش

گفت‌و‌گو با احمد زیدآبادی که حکایت زندگی‌ او از پرفروش‌ترین کتاب‌های ایرانی در سال گذشته بوده است
زندانی شد و زمانی از زندان آزاد شد که قرار بود به تبعید برود و در حکمش آمده بود از هرگونه فعالیت سیاسی و نوشتاری ممنوع است.

لایروبی اروندرود به گل نشست

با گذشت 5 سال، پروژه لایروبی اروندرود هنوز عملیاتی نشده است
دسترسی به آب‌های آزاد و نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و میادین نفتی بزرگ اهمیت ارتباطی اروندرود را دوچندان کرده است به گونه‌ای که مسئولان کشور بیشتر به توسعه اقتصادی این رودخانه با پاکسازی و لایروبی آن روی آورده‌اند، زیرا این کار برای توسعه ارتباطات اقتصادی و تجاری بسیار اهمیت دارد.

نتیجه انتخابات کنگره فرقی به حال ایران ندارد

2سال پیش، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یکی از جهانی‌ترین انتخابات‌ها بود؛ انتخاباتی که در میان ناباوری نام دونالد ترامپ از آن بیرون آمد.

10 نهاد از پرداخت مالیات معاف شدند

سازمان امور مالیاتی اسامی بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی معاف از مالیات‌ را اعلام کرد اما نامی از آستان قدس رضوی و برخی نهادهای مذهبی در آن دیده نمی‌شود و حالا باید دید پس از انتشار 10نهاد خاصی که از پرداخت مالیات معاف شدند، بقیه نهادها حاضر به پرداخت مالیات خواهند شد یا همچنان مقاومت خواهند کرد؟
ازدحام‌های تاریخی در بزرگراه‌های پایتخت ایران چگونه شکل گرفت؟

نفس‌های بندآمده درخیابان‌های بندآمده

چند سال پیش بود که یکی از مقامات و متولیان نیروی انتظامی پایتخت، اشاره کرده بود که بله، تا سال بعد، خیابان‌ها در تهران قفل خواهد شد و ما با یک بحران روبه‌رو خواهیم شد.

شهردار از نگاه شهروندان