• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 20 آبان 1397
کد مطلب : 36980
+
-

قهرمان‌هایی خارج از قاب

در روزی که پرسپولیس نفس بریده از کمبودها بود، زنان در ورزشگاه و مردم در بوستان ها در کمال امنیت و آرامش بازی را دیدند و برنده روزتلخ فوتبال ایران شدند

قهرمان‌هایی خارج از قاب

دیروز بازی فینال باشگاه‌های آسیا در تهران در حالی برگزار شد که پارک‌ها  میزبان‌شهروندانی بودند که امکان حضور در استادیوم را نداشتند. همچنین استادیوم آزادی میزبان حضور پرتعداد زنان دوستدار فوتبال بود.

تیم فوتبال پرسپولیس به مقام نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا در فصل2018 دست یافت. سرانجام انتظارها به پایان رسید و بازی برگشت پرسپولیس و کاشیما آنتلرز در فینال لیگ قهرمانان آسیا با سوت احمد ابوبکر الکاف از عمان و در حضور بیش از 78هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران با نظم، امنیت و آرامشی مثال‌زدنی آغاز شد. در راه قضاوت آخرین بازی از لیگ قهرمانان فصل2018، ابوبکر العمری و رشید حامد علی، هر دو از عمان به‌عنوان کمک‌های اول و دوم، رونی کومین کیات از سنگاپور به‌عنوان داور چهارم، محمد تقی از سنگاپور و ادهم محمد ماخادمه از اردن به‌عنوان کمک‌داوران پشت دروازه او را یاری کردند.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری از جمله حاضران در ورزشگاه آزادی بود. پیش از شروع بازی نیز جانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در کنار زمین، وضعیت را مورد بررسی قرار دادند. علی پروین اسطوره فوتبال کشورمان و کاپیتان و سرمربی پیشین پرسپولیس و تیم ملی ایران، جام قهرمانی را وارد زمین کرد و در جایگاه مخصوص قرار داد.  حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز باید از شاخصه‌های مهم این مسابقه دانست. پرسپولیس در طول بازی و خصوصا در نیمه دوم برتری محسوسی نسبت به حریف ژاپنی داشت، اما ضدحملات آنتلرز، خصوصا در نیمه‌اول خطرناک به‌نظر می‌رسید؛ با این حال دو تیم نتوانستند از فرصت‌هایی که داشتند به نحو احسن استفاده کنند تا بازی در 45دقیقه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در بین دو نیمه بازی، جلسه‌ای بین اسحاق جهانگیری و جانی اینفانتینو پشت درهای بسته برگزار شد. در این جلسه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، شیخ سلمان و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز حضور داشتند.

در نیمه دوم، تیم ژاپنی با تاکید بر روش تدافعی و ارائه یک بازی آرام، سعی در کنترل میدان و همچنین عصبی کردن بازیکنان پرسپولیس داشت. پاس‌های اشتباه دو تیم در طول 90دقیقه یکی از شاخصه‌های اصلی این بازی بود. آنتلرز به پشتوانه برتری 2 بر صفر در بازی رفت، تلاش چندانی برای زدن گل نشان نمی‌داد.

هر چه بیشتر از دقایق بازی می‌گذشت، تیم ژاپنی بیشتر و بیشتر در لاک دفاعی فرو می‌رفت. در این مسابقه، داور عمانی به لئو سیلوا و دایگو نیشی از آنتلرز و احمد نورالهی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

درصد مالکیت توپ، به‌طرز عجیبی به سود پرسپولیسی‌ها بود. آنها 7/61درصد و آنتلرز 3/38درصد مالکیت داشتند. با این حال، کمی بیش از 50درصد بازی، توپ در میانه میدان در گردش بود.

کاشیماآنتلرز در این بازی شوتی درون چارچوب دروازه پرسپولیس نزد و البته 6ضربه به چارچوب پرسپولیسی‌ها هم راهی به دروازه حریف نیافت. در ضربات کرنر هم پرسپولیسی‌ها، 8 بر 7 از حریف پیش بودند. این بازی آفسایدی نداشت و در خطاها هم تیم ژاپنی با 21خطا در مقابل 14خطای سرخ‌پوشان، تیم خشن‌تری بود. در تعداد پاس‌ها پرسپولیس 459به 285، تیم برتر میدان نشان داد.

پس از پایان بازی، هواداران پرسپولیس به تشویق تیم خود پرداختند.

سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس در پایان بازی گفت: «فوتبال خوبی را شاهد نبودیم و شرمنده هواداران شدیم. کثیف‌ترین بازی را امروز دیدیم. بازی امروز اصلاً در سطح فینال لیگ قهرمانان آسیا نبود. کاشیما آنتلرز فوتبال خیلی زشتی انجام داد. بچه‌های ما تلاش کردند، اما تیم ژاپنی فوتبال بازی نکرد. واقعاً شرمنده هواداران شدیم.»

این بازی در بوستان‌های مختلف شهر تهران و همچنین مراکز عمومی از طریق ال‌ای‌دی‌های شهرداری پخش شد.

قهرمانی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی برابر روسیه

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با پیروزی در دیدار فینال جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کرد. دیدار نهایی مسابقات جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی بین تیم‌های ملی ایران و روسیه از ساعت ۱۹:۳۰ روز گذشته در کشور امارات آغاز شد. این مسابقه در نهایت با پیروزی ۴ بر ۲ ملی‌پوشان ایران به پایان رسید تا ایران برای دومین‌بار قهرمان این مسابقات شود. ایران در مرحله گروهی هم توانسته بود تیم روسیه را شکست بدهد. گل اول ایران را در این بازی کیانی از روی یک ضربه پنالتی در دقیقه چهارم نیمه اول به ثمر رساند.

دقایقی بعد نیز سعید پیرامون گل دوم ایران را وارد دروازه حریف خود کرد. در این بازی بهزادپور دروازه‌بان ایران باز هم درخشان ظاهر شد و شوت از راه‌دور او با برخورد به مدافع حریف وارد دروازه روسیه شد تا بازی 3 برصفر شود. در آغاز نیمه دوم بالزیمت روسیه با حرکت در عرض زمین و شوت، گل اول روسیه را به ثمر رساند. گل چهارم ایران نیز باز هم بعد از شوت بازیکن ایران با برخورد به مدافع حریف به ثمر رسید. ۴ دقیقه مانده به پایان بازی بازیکنان روسیه گل دوم را زدند تا بازی در نهایت با نتیجه ۴ بر ۲ به سود تیم‌ملی ایران تمام شود و بازیکنان ایران کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید