• دو شنبه 1 مرداد 1397
  • الإثْنَيْن 10 ذی القعده 1439
  • 2018 Jul 23

مهاجران خشکسالی درحاشیه شهرها

خشکسالی‌ آنها را تا پشت دروازه‌های شهر رانده ‌است. مردمی که در شهر ‌خانه دارند اما شهرنشین به‌حساب نمی‌آیند.
مردم، اقتصاددانان و سیاستمداران در گفت وگو با همشهری انتظاراتشان را از گفت‌و گوی تلویزیونی رئیس‌جمهور مطرح کردند

روحانی چه بگوید؟

رئیس‌جمهور به اذعان بسیاری از کارشناسان، 5سال پس از آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید در مشابه‌ترین شرایط گفت‌وگو با مردم در سال92قرار گرفته است.

راه جدید دیپلماسی روحانی

سخنان روز گذشته حسن روحانی در جمع روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور پر بود از تهدید و خط و نشان‌های کم‌سابقه برای رئیس‌جمهور آمریکا؛ سخنانی که تا حد زیادی بیانگر سیاست یکپارچه نظام درباره احتمال مذاکره مجدد با آمریکاست.

سنگ پراکنی به قطار توسعه کردستان

حادثه تروریستی اخیر در منطقه مرزی مریوان که سبب شهادت ۱۱مرزبان دلیر این مرز و بوم و مجروح شدن عده دیگری از سربازان وطن شد، بازتاب گسترده‌ای در افکارعمومی کشور یافت و موجی از انزجار و محکومیت را نسبت به عاملان این حرکت جنایتکارانه به‌دنبال داشت.

روحانی قادر به القای امید در جامعه است

در فاصله 2گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور با مردم بنا بر شواهد مختلف می‌توان گفت مهم‌ترین اتفاقات در دولت آقای روحانی در 5سال گذشته رخ داده است.

چهره تب‌دار جهان

بی‌آبی و داغی کشنده هوا، از دیرباز در بسیاری از مناطق دنیا میهمان ناخوانده مردم بوده است، اما تابستان امسال، این فجایع محیط‌زیستی، ‌ صدها میلیون نفر را در کشورهایی که کمتر فکرش را می‌توان کرد به چالش کشیده ‌است.

ساخت آسمانخراش‌های کشورهای همسایه با خاک قاچاق شده از ایران

سال‌هاست که خاک فروشی ممنوع است. قانون برنامه چهارم،  فروش خاک کشاورزی و جنگلی را ممنوع اعلام کرده،  خاک صنعتی نیز تنها با اخذ مجوز از وزارت صنعت،  معدن و تجارت امکان‌پذیر است.با این حال خاک وطن را می‌فروشند و بسته بسته ازدریا عبور داده و رهسپار کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌کنند.

آدرس‌های غلط برای حل مشکل تجرد

مشکل ازدواج جوانان، موضوعی است که هر چند مسئولان با برنامه‌هایشان نشان می‌دهند که با جدیت پیگیر رفع آن هستند اما هنوز هم مرحله اجرا فاصله زیادی با برنامه‌های روی کاغذ دارد. از وام‌های ازدواج گرفته تا کنترل مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ، هر کدام راه‌هایی هستند که هر چند قرار بود در خط مقدم کاهش تجرد جوانان نقش آفرینی کنند اما در برابر گره کور این معضل هر روز بی‌رمق‌تر از قبل شده‌اند.