18
دو شنبه 1 مرداد 1397
شماره 7437
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نظارت اداره کار بر قراردادهای جدید رجا

اعتصاب کارگران راه‌آهن در تبریز، روزهای گذشته، خبرساز شد. اعتصاب‌کنندگان شامل کارگران راه‌آهن تبریز، سلماس و صوفیان پنجشنبه ۲۸ تیر از رفتن به سر کار خودداری کردند. آن‌ها به 3 ماه تعویق دستمزد، حق بیمه و سنوات، تسویه نشدن مطالبه‌های گذشته و نبود امنیت شغلی اعتراض داشتند. شاپور ارصلانی، مدیر کل راه‌آهن استان آذربایجان،‌ در گفت‌وگو با همشهری ابعاد بیشتری از این موضوع را تشریح کرد.
ویژه
روستای جلال‌آباد در جاده زاران نجف‌آباد پر از کارگاه‌های سنتی قوری‌سازی است. در این کارگاه‌ها طراحی و اشکال روی قوری‌های سفالی به شکل دستی از سوی زنان و بسته‌بندی و پختن سفال به دست مردان انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، اگر از این کارگاه‌ها در مقابل واردات محصولات چینی مشابه حمایت نشود از چرخه تولید خارج می‌شوند.
شاید باورش سخت باشد، اما استان زنجان که در 2 دهه 60 و 70 بازیگران درخشانی را به دنیای تئاتر معرفی کرد یک سالن اختصاصی برای تئاتر ندارد.

روزهای گرم سرپل ذهاب

16 هزار خانوار زلزله‌زده در کرمانشاه، کمک‌هزینه کولر و وسایل ضروری دریافت نکرده‌اند
کرمانشاه
7 ماه از زلزله هولناک کرمانشاه گذشت. تابستان از راه رسیده است. دمای هوا گاهی از مرز 50 درجه هم می‌گذرد. هر چند مردم این دیار با چنین آب‌و‌هوایی ناآشنا نیستند، اما زندگی در کانکس و چادر در این دما طاقت زیادی می‌طلبد. وضع نامناسب استحمام و سرویس بهداشتی، بوی تند و بد فاضلاب در هنگام عبور از کنار کمپ‌ها بسیار آزار دهنده است.
خسارت سیل به عشایر مانه و سملقان

خسارت سیل به عشایر مانه و سملقان

رئیس اداره عشایری مانه و سملقان از خسارت دیدن 250 میلیون تومانی جمعیت عشایری مستقر در این شهرستان خبر داد. ابوالقاسم حیدری به ایسنا گفت: بارش باران و جاری شدن سیل به 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی عشایر در منطقه شهر آوا 80 درصد خسارت وارد کرد.
خطر خشکیدن شالیزارها
خطر خشکیدن شالیزارها
در تصویر، پدیده خشکسالی و خطر نابودی شالیزارهای شرق استان گلستان را می‌بینید. به گزارش ایرنا، در سال‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت برنج و صرفه اقتصادی آن، سطح زیر کشت این محصول در کشور به شدت افزایش یافته و این موضوع موجب تشدید بحران آب در گلستان شده است.