20
دو شنبه 1 مرداد 1397
شماره 7437
دانش‌وفناوری
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تراکتورهای‌خودران تا سال آینده زمین‌های کشاورزی ژاپنی‌ها را شخم می‌زنند. شرکت ژاپنی یانمار تراکتورهای جدیدی ساخته که به سیستم کنترل خودکار مجهز هستند و می‌توانند به‌صورت تمام‌خودکار یا نیمه‌خودکار در مزارع فعالیت کنند.
محققان مایکروسافت گفته‌اند، احتمالا 12 افسر روس در زمان تبلیغات انتخاباتی آمریکا و از طریق حمله فیشینگ تلاش داشته‌اند تا حساب‌های 3نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در سال2018 را هک کنند. جزئیات بیشتری در رابطه با طرح‌های هکرها منتشر نشده اما حملات فیشینگ معمولا به ارسال آدرس سایت مخرب از طریق ایمیل و نصب بدافزار روی سیستم قربانی منجر می‌شود. در نهایت مایکروسافت موفق شده آدرس مذکور را در اختیار بگیرد.
ایران از نظر دستیابی به «دولت الکترونیک» در بین کشورهای جهان، 20رتبه صعود داشته است. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات دیروز در توییتر اعلام کرد: براساس رده‌بندی سال2018 کشورها در شاخص EGDI که بیانگر پیاده‌‌سازی دولت الکترونیکی است، ایران نسبت به دوره قبل 20رتبه ارتقا ‌پیدا کرده است.
تا همین چند وقت پیش شاید اینترنت ماهواره‌ای داستانی تخیلی فرض می‌شد اما هم‌اکنون چند شرکت به‌صورت رسمی و عملی در حال توسعه ماهواره‌های خود برای دریافت اینترنت پرسرعت واقعی روی زمین هستند.

چه‌کسی آمار درست پیام‌رسان‌ها را می‌گوید؟

بعد از فیلترینگ تلگرام بارها آمارهایی از تعداد کاربران فعال تلگرام در مقابل پیام‌رسان‌های خارجی ارائه شده اما این اعداد با هم تفاوت‌های جدی دارند و آمار واقعی در هاله‌ای از ابهام است
شبکه‌های اجتماعی
تلگرام هنوز هم پس از گذشت ۸۰روز از فیلترینگ جنجالی‌ترین اپلیکیشن ایران است. هنوز آماری که موافقان ومخالفان فیلترینگ این پیام‌رسان اعلام می‌کنند، با هم تفاوت‌های جدی دارد.