54
یکشنبه 6 مرداد 1398
شماره 7721
اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تابستان با نشاط در  «محله‌ عمودی»

در استان اصفهان
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری ویژه‌ برنامه «محله عمودی» در طول تابستان امسال برای دومین سال پیاپی خبر داد و گفت: این برنامه‌ها تا قبل از ایام محرم ادامه خواهد داشت و از ۶۴ برنامه در نظر گرفته شده تاکنون ۲۵ برنامه اجرا شده است.
اخبار ویژه
نماینده لردگان در مجلس شورای اسلامی گفت: محور شهرکرد- بروجن- لردگان نیازمند اعتبار برای چهارخطه شدن است.
2 ورزشکار از چهارمحال و بختیاری به اردوی تیم‌ملی ووشو کشور دعوت شدند.
شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم در برهه کنونی گفت: جلب رضایت مردم جز با خدمات‌رسانی تحقق پیدا نمی‌کند.
معاون وزیر نیرو در امور آب با تاکید بر لزوم تدوین سند توسعه استانی یزد در راستای مدیریت منابع آبی و توسعه، گفت: به هر قیمتی آب شرب یزد را تامین می‏کنیم اما مدیریت سایر بخش‌ها بر عهده مسئولان استان است.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از اجرای 244 طرح گردشگری با اشتغال بیش از 3 هزار نفر خبر داد.
مشکلات ناشی از رها شدن پساب حاصل از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد مدت‌هاست که شهروندان یزد، شاهدیه و زارچ را درگیر کرده است. انتقادات مکرر شهروندان درباره آلودگی‌ها و مزاحمت دریاچه و سلب آرامش در نهایت به وعده حل این مشکل برای همیشه منجر شد و مردم در انتظار اقدامی‌ در این راستا هستند.

غفلت از گردشگری کشاورزی در اصفهان

گردشگری کشاورزی در نبود برنامه‌‌ریزی و همکاری بین بخشی، افق روشنی پیش رو ندارد
گردشگری
عطر گل‌های محمدی کاشان، فصل کباب گلپایگان، عسل خوانسار و دشت لاله‌های واژگون، جشن برداشت انگور، انار، سیب درختی و توت در کنار جاذبه‌های کویرگردی در
آغاز بیابان زایی در چهارمحال و بختیاری

آغاز بیابان زایی در چهارمحال و بختیاری

گسترش گونه‌های مهاجم در عرصه‌های مرتعی و کاهش تنوع گیاهی نشان از آغاز بیابان‌زایی در استان دارد
بیابان‌‎زایی به معنای بیابانی شدن یا خشک شدن کامل زمین است که فروپاشی سرزمین را در پی دارد و این وضعیت عمدتا به دلیل فعالیت‌های انسانی و تغییرات آب‌ و هوایی ایجاد می‌شود

آب قنات   زارچ به سرچشمه رسید

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات زارچ از رسیدن آب به محل سرچشمه قنات زارچ پس از سال‎‎ها خبر داد.

۱۰۰ پروژه عمرانی در اولویت تکمیل

در استان یزد
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از شناسایی ۱۰۰ پروژه با اهمیت استان در حوزه عمرانی خبر داد.
PDF یکشنبه 6 مرداد 1398
کوتاه اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان نیز گفت: نرخ بیکاری این استان در بهار امسال ۱۹ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.
معاون ورزشی و تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: علاقه‌مندی، استقبال، درخواست و مطالبه بانوان شهر اصفهان، شهرداری را بر آن داشت تا مکانی ایمن برای دوچرخه‌سواری آنان در نظر بگیرد.
دبیر اجرایی برنامه «ایده‌کاپ» شهر اصفهان گفت: ایده‌کاپ مشارکت شهروندان را در اداره شهر تقویت می‌کند و ایده‌های طرح شده می‌توانند یک ورودی برای رفع مشکلات کوچک شهری باشند.