13
چهار شنبه 30 خرداد 1397
شماره 7410
ایرانشهر
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حقوق همبستگی و حق بر محیط زیست

نکته
طبیعت در ایجاد، تداوم، اعتلا و نابودی تمدن‌‌های بشری، نقش مهم و مستقیمی داشته است.
ویژه
اگر با ساکنان سعادت‌آباد تهران، از «پل مدیریت» یا «دانشگاه امام صادقع» حرف بزنیم تصویری از انبوه درختان چنار جلوی چشمان‌شان ظاهر می‌شود؛ چشم‌اندازی فارغ از شلوغی شهر تهران. برق برگ‌های درختان تبریزی زیر تیغ آفتاب و انبوه چنارهای تنومند ردیف‌شده ذهن هر بیننده‌ای را به خاطره‌ای خوش پرتاب می‌کند.
اسفند‌ماه سال گذشته شورای شهر تهران برای حفاظت از فضای سبز شهر، اقداماتی جدی انجام داد. شورا با ابطال مصوبه معروف به برج-‌باغ اعلام کرد که این مصوبه به ‌جای آنکه از محیط‌زیست و فضای سبز شهر تهران محافظت کند راه انبوه‌سازان را برای تخریب باغ‌ها هموارتر کرده است.
گزارش اختصاصی همشهری از وضعیت این روزهای رودبار و منجیل

28 سال پس از زلزله

مردم رودبار 28سال بعد از زلزله، از آن شب سیاه و درس‌هایی که از آن گرفته‌اند به همشهری می‌گویند
«قیامت» تنها کلمه‌ای است که فاطمه می‌تواند برای توصیف آنچه در روز زلزله‌ دیده بود، استفاده کند. آن روز زمین تکه‌ای از خود را که روستای فَتَلَک روی آن قرار داشت از خود کنده و روی روستای فیشُم انداخت
آینده آبی

آینده آبی

استاندار قزوین: جلوگیری از کشت محصولات پرآب‌بر، پلمب چاه‌های غیر‌مجاز و استفاده از پساب‌های صنعتی برای برون‌رفت از بحران آبی اجرا می‌شود
کم‌آبی تا سال 2030 در قزوین جدی است. این جمله خبری را استاندار قزوین چندی پیش در جلسه مدیریت منابع آبی گفت و تاکید کرد که باید با آمادگی کامل برای مقابله با آن اقدام کنیم.
رقابت صدا با ویدئو درآینده ارتباطات
رقابت صدا با ویدئو درآینده ارتباطات
دستیاران مجازی با فناوری‌های صوتی پیش می‌تازند
آینده ارتباطات از آن کدام قالب از محتواهاست؛ متن، عکس، ویدئو یا صدا؟ در ارزیابی‌ها و آینده‌نگری‌هایی که درباره ارتباطات در سال‌ها و دهه‌های آتی انجام شده، غالبا پیش‌بینی کرده‌اند که آینده رسانه‌های ارتباط جمعی را ویدئو پیش خواهد راند
PDF ایرانشهر
کوتاه ایرانشهر
موسیقی با فرهنگ و زندگی مردم کردستان عجین شده است. کردستانی‌ها از کودکی با نغمه‎ها و آواهای خوش موسیقی محلی آشنا می‌شوند.
100 متر بلوار از میدان شهدای کرج به سمت خیابان فروغی ساخته شده است. 3 سال است که یک باند این بلوار از سمت فروغی به سمت میدان مسدود است و اهالی ساکن در این منطقه دچار مشکل شده‌اند.